1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

2 Dagen regeling en uurvergoeding

Auteur Bericht
Adrienne Geplaatst: woensdag 31 Januari 2007 10:57
Wie kan mij antwoord geven op de volgende vragen:
Ik wil aan de slag bij 2 PGB houders, bij beiden niet meer dan 2 dagen per week. Neem aan dat ik dan onder de 2 dagen regeling val. Moet ik dan wel belasting afdragen aan het einde van het jaar?

Verder zoek ik naarstig naar een antwoord op hoeveel jullie nu eigenlijk per uur vragen. Ik heb een HBO SPH opleiding afgerond, 10 jaar werkervaring. Ik zal ondersteunende en activerende begeleiding gaan bieden. Wat is een redelijk bedrag??? S.v.p. geen verwijzingen naar websites, maar daadwerkelijke richtbedragen... En de informatie of over deze bedragen dan nog belasting betaald moet worden, of dat ze netto zijn.

Bij voorbaat dank!!!
Nelleke Geplaatst: woensdag 31 Januari 2007 13:09
Ja, ook al val je onder de tweedagenregeling: wanneer je in Nederland geld verdient, moet je ook belasting betalen. Je moet dus zelf aangifte doen na afloop van 2007.

Over je uurloon: ik ga zelf ook niet mijn afgesproken uurloon hier op internet zetten, met elke zorgvrager heb ik weer een ander contract en bij iedereen ook een ander uurloon. Hoe ik zelf aan een richtlijn gekomen ben? Door te kijken naar de tarieven die bemiddelingsbureau's in de omgeving hanteerden. Daar moet je wel wat onder gaan zitten, maar uiteindelijk heb je dan wel een aardige indicatie.

Je prijs wordt dus een BRUTO uurloon!
Adrienne Geplaatst: woensdag 31 Januari 2007 14:12
Dank je wel Nelleke, aan de tip heb ik wat. Heb al een beetje rond zitten kijken en heb nu wel een idee van wat reeel is. Nog een vraagje: Als ik voor maximaal 8 uur via het PGB ga werken per week, waarnaast ik 16 uur in loondienstverband werk bij een werkgever, kom ik dan voor die 8 uur niet in een heel ongunstig loonbelastingstarief? Weet iemand hoe hoog dat percentage is?
Nelleke Geplaatst: woensdag 31 Januari 2007 15:50
Dat hangt van je overige inkomsten af, hoe meer je in totaal verdient hoe meer belasting je betaalt.
Je kunt het totaal uitrekenen via http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/rekenhulp/

Dus je gewone bruto loon + je inkomsten uit het PGB optellen en invoeren.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.