1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Uren verval door ziekenhuisbezoeken

Auteur Bericht
Marjolein Geplaatst: vrijdag 05 April 2013 14:54
Hallo,
Sinds een paar maanden werk ik bij mijn pgb client.
Door plotseling terugval moet ze binnenkort veel naar het ziekenhuis, waardoor wellicht een aantal van mijn werk uren komen te vervallen.

Hoe zit dit eigenlijk met betaling?
Ik heb een contract voor 5,5 uur in de week.
Nou snap ik dat ik niet betaald krijg op het moment dat ik door mijn eigen toedoen niet kan werken. Maar in dit geval kan ik er niks aan doen?

Weet iemand hier meer van?
Groetjes
M.C.T Geplaatst: maandag 08 April 2013 13:33
Dat hangt af van wat er in je contract staat.
Als dat 5.5 uur vast is dan moet er worden doorbetaald als de uren niet worden afgenomen.
Is het een nul uren contract dan hoeft er niet doorbetaald te worden.
Werk je er al langer dan een half jaar dan is de flexregeling van toepassing en moet minimaal het gemiddelde loon van het voorafgaande kwartaal doorbetaald worden.
Als je cliënt dat niet wil moet zij/hij het contract opzeggen. Vervolgens kunnen voor de periode daarna nieuwe afspraken gemaakt worden.
Met wederzijds goedvinden kan het contract altijd veranderd worden.
Overigens vervalt na twee maanden opname het PGB en dus ook je contract.

Belangrijk is de verstandhouding goed te houden. Anders vervalt de basis voor een goede samenwerking en daar wordt niemand wijzer van.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.