1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ZIN stress

Auteur Bericht
Karin Kuik Geplaatst: zondag 03 Maart 2013 10:46
Hallo allen. Ik ben maanden terug gestart met een BSO/naschoolse dagbehandeling voor vooral zorgkinderen. Bso PretPalet. Alles startte op rolletjes, ondernemingsplan, bank, borg door NSGK, aanmelding CIBG, keuring GGD, etc. In juli contact gehad met het zorgkantoor. Om in aanmerking te komen voor het mogen opvangen van kinderen via pgb en zin had ik de awbz inschrijving nodig(dat is gelukt) en als ik die had een mail sturen naar het mailadres wat ze mij door hebben gegeven. Uiteindelijk was dit een fout email adres, heb ik tig mensen gesproken en ben ik tientallen keren door verwezen. Allemaal met zeer weinig resultaat. Ik kom in ieder geval niet in aanmerking voor inkoop zorguren en heb ik 7 ouders met kinderen wegmoeten sturen. Ik kreeg 1 advies van het zorgkantoor, om onderaannemerschap te regelen, maar dat doet bijna geen instelling dus succes mevrouw. Einde gesprek. Nu is de kans groot dat ik, ondanks dat er veel vraag naar is gezien telefoontjes van ouders en bjz, dat ik 10 maanden na opening dicht moet en blijf zitten met een schuld... Nu is dat risico van het vaak maar waarom wordt deze kinderen zorg ontzegd door zo'n kromme regeling. Ik snap nu waar de wachtlijsten vandaan komen! Ik had 25 kinderen zorg kunnen bieden, begeleiden, gezinnen even kunnen ontlasten, moeders hadden aan het werk kunnen gaan, etc. Ik heb instellingen aangeschreven maar inderdaad nog niemand die onderaannemerschap ziet zitten helaas. En nu hoor ik dat als ik zorguren wil ik minimaal 100.000 inkomsten moet genereren. Nu heb ik 2 pgb kinderen en 1 via toeslag kinderopvang.
Heeft iemand enig idee hoe ik kinderen met ZIN toch op kan gaan vangen. Is er een stichting of zorginstelling die wel aan onderaannemerschap doet. Ik wil zo graag hulp bieden en blijven bestaan maar zie even niet hoe.
Alle hulp is welkom. Alvast bedankt voor het meewerken allen!
Marianne Geplaatst: zondag 03 Maart 2013 11:14
Ik bewonder je doorzettingsvermogen. Je hebt dit niet voorzien (wie langer in het zorg-wereldje zit, kent deze "markt"problemen). Ik zou willen dat jouw verhaal eens op Hart van Nederland of anderszins in de pers kwam. Om bestuurders wakker te schudden.
Ondine Geplaatst: vrijdag 08 Maart 2013 08:58
Wat een verhaal. Door deze negativiteit worden wij ZZp'ers niet gestimuleerd.
Ja, en dat terwijl er zoveel behoefte aan zorg is.
Als ik jou was zocht ik de pers op, bv. een regionaal dagblad. Je zou ook contact kunnen zoeken met de Nationale Ombudsman.
Sterkte gewenst, groet Ondine
Erwin Geplaatst: zaterdag 09 Maart 2013 17:18
Goedemiddag Karin,

Het is inderdaad oneerlijke concurrentie van het zorgkantoor. Dit is machtsmisbruik van de grote instellingen. Ik kan je aanraden om met gelijkgestemde college/zzp-ers aan de slag te gaan middels een particuliere stichting/onderneming. Wanneer je verder advies wilt verwijs ik je naar mijn profiel.
dagcentrumutrechtoost Geplaatst: donderdag 21 Maart 2013 18:52
Wat een herkenbaar probleem,wij zijn een dagcentrum voor mensen met Alzheimer en zien ook geen enkele mogelijkheid.
Enorm triest!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.