1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

rekening

Auteur Bericht
Trudy Geplaatst: donderdag 18 Oktober 2012 13:57
Mag je als pgbzorgverlener via de svb ook klantjes doen die niet via de svb gaan.
Ik heb 7 pgbvragers en dat gaat al jaren via de svb
Nu kan ik een nieuwe krijgen,maar die wil niet via een instantie,die wil dat ik maandelijks een rekening schrijf en krijg dat dan gestort op de bank.
Of mag je alleen een rekening schrijven als je bij de kvk staat ingeschreven
Emile & Mireille Geplaatst: maandag 22 Oktober 2012 14:51
Je bent toch eigen baas, dus contract met zorgvrager en eigen afspraken is genoeg.
Maar hoe kun je pgb zorg leveren als zzp er ? Voor de bel;asting is de minste eis dat je ingeschreven staat bij de KVK?
Groet Emile.
M.C.T Geplaatst: maandag 22 Oktober 2012 16:37
Bedenk, dat alles dan bruto is en dat je zelf moet reserveren voor de belastingen.
Cecile Geplaatst: dinsdag 23 Oktober 2012 21:22
Beste, de SVB is in het leven geroepen/heeft de taak om als intermediair te fungeren; dit is NIET verplicht. Net zo min als dat PGB-gebruikers verplicht zijn om een bemiddelingsbureau in de arm te nemen. Als je rechtstreeks met een zorgvrager te maken hebt, zorg dan wel dat je afspraken op papier zet, zodat je er allebei op terug kunt vallen; zie SVB-contract als voorbeeld inzake bv werktijden en uren en vergoeding en opzegtermijn en klachtencommissie. Ik heb met enige regelmaat jaarlijks 2 à 3 cliënten die zonder bemiddelingskantoor en zonder SVB opereren, en het werkt bij mij goed.
Met groeten van Cecile Daniels
Gast Geplaatst: donderdag 25 Oktober 2012 21:39
aanvullend op Cecile moet je er dan wel aan denken om zelf ook een inkomstenbelastingformulier in te vullen na het jaar. Dan kan er dus in principe bruto uitbetaald worden, maar dan moet je misschien achteraf belasting bijbetalen. Daar dien je dan dus van te voren rekening mee te houden.
(verwijderd) Geplaatst: maandag 12 November 2012 20:51
beste

je kan alleen een kvk nr krijgen als zzper als je ten minste 1225 uur per jaar met je eigen zaak bezg bent
als je dit niet haalt dan zou ik er nog maar eens heel goed over nadenken

succes
Pim Geplaatst: dinsdag 13 November 2012 15:21
Geachte mevrouw Bos (Promil),

Als dat waar zou zijn dan zou het bijzonder rustig gaan worden bij de Kamer van Koophandel.
Het grootste gedeelte van de ondernemingen voldoet niet aan de voorwaarden die gesteld worden door de belastingdienst om als ondernemer voor de inkomstenbelasting aangemerkt te worden.
Vooral in het eerste jaar van de onderneming is dat bij het grootste gedeelte van alle nieuwe ondernemingen wel het geval.

Gelukkig is er hoop.
Er zijn meerdere opties:
- U word dan gezien als resultaatgenieter en betaald de benodigde premies en belastingen zelf achteraf, wat dan ook betekent dat u niet het voordeel heeft dat de kleine ondernemersregeling inhoudt.
Meer info: http://bit.ly/NBIiLy

- U stopt uw onderneming het eerste jaar van oprichting. Dit gebeurt in heel veel gevallen. Ook dan valt u onder resultaatgenieter en kunt u geen aanspraak maken op de regeling voor kleine ondernemers.

- U werkt wel voldoende uren (let wel: deze 1225 uren zijn niet afhankelijk van de tijd waarop u begint, maar moeten in een boekjaar worden gemaakt) maar heeft daar nagenoeg geen inkomsten over. Als u hard kunt maken dat dit een ongelukkige samenloop van omstandigheden is maar u haalt wel de uren norm met bijvoorbeeld promotie activiteiten, boekhouding, deskundigheidsbevordering enzovoort dan kunt u alsnog gebruik maken van de KOR en u wordt alsnog gezien als ondernemer. Een goede boekhouding en verantwoording van uitgaven welke onomstotelijk uw verhaal verduidelijken zijn wel noodzakelijk!
Let wel dat deze feiten soms pas na 5 of 6 jaar gecontroleerd worden bij een boekenonderzoek. Bewaren van alle bescheiden is dus nodig en een zorgvuldige administratie heel belangrijk.
http://bit.ly/NBIiLy

- Als u echter niet bent ingeschreven bij de KvK dan vervalt al het bovenstaande en bent u sowieso in loondienst. De mogelijkheid bestaat dan dat u (als u minder dan 4 dagen per week, maximaal 8 uur per dag) werkt om te werken via de Regeling Dienstverlening aan Huis. In dat geval gelden er speciale voorwaarden en regels. Zoek ze op en lees ze goed door!
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.