1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

cursus uit PGB betalen

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 25 Januari 2007 22:39
Mijn dochter heeft PDD-NOS en borderline. Momenteel is ze thuis van school, dat ging niet meer. Nu wil ze een cursus gaan doen om toch actief bezig te zijn met iets wat haar interesse heeft. Kunnen deze kosten uit PGB betaald worden. Ze heeft een indicatie voor OB, AB en tijdelijk verblijf.
Geplaatst: vrijdag 26 Januari 2007 19:09
nee, waarschijnlijk niet. de cursus is niet een vorm van zorg. zorg wil zeggen een contract met een zorgaanbieder afsluiten die onder ob of ab een dienst levert en hier salaris voor ontvangt. Wat wel kan is, jezelf als ouder in dienst van je dochter nemen. dus een contract met partners of familieleden afsluiten. met het geld dat je hiermee verdient kun je na belasting apart te hebben gezet de cursus wel bekostigen. Want wat jij met jou verdiende geld doet is jou keus! en als jou dochter genoeg geld heeft om na aftrek van de belasting jou te betalen en hier kun je dan weer de curcus van betalen. hoeveel je dan aan jezelf uitbetaalt is niet zo belangrijk. het geld waar ze recht op heeft moet op per jaar! en daar moet zei van hebben geleerd en geprofiteerd. als jij denkt dat ze nu enorm door een cursus gestimmuleerd wordt is het een positieve stap in haar begeleiding.
Gast Geplaatst: maandag 19 Februari 2007 15:20
Je kan natuurlijk ook zelf de cursus betalen en iemand inkopen die uw dochter begeleidt met het leren en de cursus. Zelf ben ik zelf ook van plan.
Sonja Geplaatst: maandag 19 Februari 2007 16:32
Veel mensen die bij mij komen, volgen een cursus o.i.d. en ik begeleid heb dan bij de planning e.d. Soms is mijn praktijk zelfs de plek waar ze de cursus doen omdat ze daar meer rust hebben dan thuis. succes!
Sonja Koster

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.