1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wie helpt me aan een stappenplan?

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 06 Augustus 2012 14:37
Hallo,

Ik heb gezocht in het forum en ik zit ook al meer dan 3 uur op internet te zoeken naar hoe ik moet beginnen. Ik wil namelijk 1 a 2 weekenden 1 kind opvangen met probleemgedrag dat vanuit PGB betaald wordt.

Waar begin ik? Var-verklaring? Kvk-nr? Hoe meer ik lees op internet hoe onduidelijker het allemaal wordt. Heb ik speciale verzekeringen nodig?

Het zal waarschijnlijk gaan om één kind dat we vanuit eigen vriendenkring al kennen, dus allemaal heel kleinschalig. Is er iemand op dit forum die me stap voor stap kan vertellen waar ik aan moet voldoen, wat ik moet regelen?Op de pgb.nl / persaldo vind ik geen goede praktische info staan voor mensen die zorg willen aanbieden. Weet u iemand / iets weet waar ik dit aan kan vragen/opvragen?

Alvast heel erg bedankt!

Groet,
enthousiast maar de weg kwijt :-)
Heleen Geplaatst: maandag 06 Augustus 2012 21:26
Hallo Stella,
als je op de site van de SVB kijkt kun je daar een zorgovereenkomst/ arbeidsovereenkomst vinden en dubbel uitprinten en deze in overleg met de wettelijke vertegenwoordiger van het betreffende kind invullen. :D
Heleen Geplaatst: maandag 06 Augustus 2012 21:28
Nog even een aanvulling Stella, want mijn info was wel wat summier. Het komt erop neer dat je in jouw geval geen VAR verklaring, noch een kamer van koophandelnr. noch een speciale verzekering nodig hebt. :D
M.C.T Geplaatst: dinsdag 07 Augustus 2012 15:40
Lees ook de brochure PGB in 8 stappen, te downloaden op de websites van de zorgkantoren.
Wanda Geplaatst: donderdag 09 Augustus 2012 22:12
Hallo je hebt een site en die heet,Gratis adviseurs over van alles kan je adviesvragen ook over een stappenplan lijkt me! Veelsucces!
Annet Geplaatst: vrijdag 10 Augustus 2012 00:54
De kamer van koophandel kan je hier goed mee helpen. Je kunt een afpraak maken en dat is gratis (althans zo was dat 3 jaar geleden).
Ze geven (of gaven?) ook cursussen voor zzp érs. Je kunt hun in ieder geval even bellen.
Succes!
Kevin Geplaatst: dinsdag 14 Augustus 2012 17:07
Beste Stella,

Allereerst is het belangrijk om te weten hoe je aan de slag wilt:
Als zzp-er (dus zelfstandige) waarbij je facturen maakt en een administratie voert,
als zorgverlener op basis van bruto-uitbetaling, waarbij je zelf je belasting moet betalen, of als zorgverlener in dienst (opting in) wat het meest lijkt op een gewoon dienstverband waarbij je netto wordt uitbetaald.

Bij de laatste twee opties zijn er dan nog verschillende mogelijkheden wat betreft het dienstverband (op basis van declaratie of een vast salaris).

Als zzp-er verlangt de belastingdienst dat je meerdere opdrachtgevers hebt, moet je ingeschreven staan bij de KvK en een VAR hebben om te kunnen bewijzen dat je een zelfstandige/zzp-er/freelancer bent. Bij de andere twee vormen is dit niet aan de orde. Lijkt mij dat de zzp variant dus al afvalt, vanwege het moeten hebben van meerdere opdrachtgevers.

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat een dienstverband bij iemand met PGB wel anders is dan bij een 'gewoon bedrijf'. Er gelden wat andere regels op het gebied van werknemersbescherming.

Ik hoop dat deze info je iets verder helpt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.