1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

dagopvang/logeerweekenden

Auteur Bericht
Sjoukje Geplaatst: maandag 04 Juni 2012 16:20
Hallo mensen,

ik wil graag een dagbesteding (en misschien logeerweekenden) starten voor mensen met een verstandelijke/lichamelijke beperking (in Friesland) en zit met wat vragen.

Het tarief voor een logeerweekend heb ik wel in beeld maar nu is mijn vraag of iemand ook een idee heeft wat de gangbare dag tarieven zijn bij dagopvang in groepsverband. Als ik kijk naar de volledige PGB budgetten (per saldo) die beschikbaar zijn voor begeleiding op een groep dan lijken mij deze erg hoog om daadwerkelijk te vragen aan een client. Ik heb al op veel sites gekeken van andere zorgondernemers maar ik zie eigenlijk nooit de tarieven staan van dagopvang. Ik wil graag een dagdeel-tarief en een dagtarief samenstellen voor de dagopvang welke schappelijk is voor zowel de cliënt als voor mijzelf.

Waar ik mij wel een beetje zorgen over maak is of het eigenlijk wel kans van slagen heeft om in het jaar 2012 een dagopvang te starten, dit omdat er nauwelijks nieuwe budgetten worden vrijgegeven momenteel. Weet iemand of het een realistische gedachte is dat ik 2 a 3 cliënten zou kunnen vinden die ik op mijn dagopvang 3 dagen per week zou mogen ontvangen? (er van uit gaande dat ik kwalitatief goede begeleiding kan leveren) Of is deze tijd zo slecht dat de kans nihil is dat ik überhaupt maar 1 cliënt zou mogen ontvangen.

Tot slot vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met onderaannemingen bij grote stichingen, en of er uberhaupt stichtingen zijn in friesland die daar voor open staan.

Hopelijk kan iemand mij hierin adviseren...

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

Groetjes van Sjouk :D
Nienke Geplaatst: zondag 17 Juni 2012 11:39
Hallo,

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar stichting Wielewaal organiseert vakanties in onder andere Friesland, op verschillende plekken in Nederland hebben zij ook kinderdagopvang en logeerweekenden. Misschien kan je contact met hun opnemen om te kijken naar mogelijkheden om samen te werken?

Groetjes,

Nienke
Sjoukje Geplaatst: zondag 17 Juni 2012 13:02
Hallo Nynke, bedankt voor je reactie! Heb inderdaad al eens op hun site rond gekeken, zou ze misschien wel eens kunnen mailen/bellen en kijken of ze interesse hebben om samen te werken! Intussen heb ik me ook een beetje verdiept in de vpz regeling, dit lijkt wel een beetje op het pgb alleen met strengere eisen en ik heb het idee dat daar ook nog wel wat mogelijkheden liggen. As ik het goed begrijp kunnen nieuwe clienten de vpz regeling momenteel gewoon aanvragen.
Groetjes van Sjouk :D
Geplaatst: woensdag 05 December 2012 21:03
Hallo Sjouk,

Wat leuk om te lezen dat je dagbesteding wilt starten. Ik denk dat daar absoluut behoefte aan is tegenwoordig! Ik werk voor een grote zorginstelling op een dagbestedingslocatie. Loop al erg lang met de gedachte dat ik zelf wel iets zou willen beginnen maar zou niet weten waar en daarnaast een stukje zekerheid die ik nu heb met mijn vaste baan durf ik ook niet zomaar op te geven.
Ben heel benieuwd of je ondertussen al wat verder bent en of je bent ingegaan op een eventuele samenwerking met anderen die aangaven ook iets te willen beginnen.

Maar nogmaals, ik denk dat het een gat in de markt is, je kunt veel meer persoonlijke zorg bieden. In een zorginstelling wordt er veel bezuinigd, veel administratieve rompslomp waardoor er veel tijd die aan de client zou moeten worden besteed verloren gaat!

Groeten Jannette
Janna Geplaatst: woensdag 01 Mei 2013 20:42
Hallo, Ik ben in 2012 dagbesteding gestart voor jongeren en volwassenen met een verstandelijke beperking. Het bedrag voor dagbesteding groep is bij mijn zorgvragers 45 euro per dagdeel. Ik werk ook wel met onderaannemerscontracten. Over het algemeen zijn instellingen hier niet heel happig op omdat dit hun alleen maar geld kost. Zij hebben liever dat een zorgvrager de dagbesteding bij hun eigen instelling doet.

Ik krijg heel veel positieve reacties op de dagbesteding die ik bied. Helaas valt het tegen met de aanmeldingen.

Ik kan je wel zeggen dat als het je lukt het een geweldige ervaring is om mensen te begeleiden volgens je eigen visie. Je kunt ze volop de aandacht geven en dat geeft een fantastisch gevoel.

Ik wens je veel succes!
Marijke Geplaatst: donderdag 02 Mei 2013 18:34
Wij zijn in Friesland,Jubbega it lytshus, nu een jaar bezig met een kleinschalige dagbesteding. Heerlijk om echt zorg op maat te kunnen bieden maar inderdaad lastig om deelnemers te werven. Zo zouden we graag een beetje willen groeien! Grote organisaties houden hun cliënten vast maar wij blijven goede hoop houden :) Ik ben benieuwd of het inmiddels is gelukt met de dagbesteding en welke regio je zit, wie weet kunnen we wat voor elkaar betekenen :D
Groetjes Janna en Marijke

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.