1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ORT betalen op Goede Vrijdag?

Auteur Bericht
Laura Geplaatst: dinsdag 22 Mei 2012 23:26
Mijn dochter heeft huishoudelijk hulp voor 4 uur in de week met PGB. Nu moet zij voor goede vrijdag opeens 50 % er bovenop betalen omdat het een officieel erkende feestdag zou zijn. Is dat niet een beetje vreemd? Goede vrijdag is toch helemaal geen vrije dag? In de Thuiszorg of in Ziekenhuizen wordt ook geen ORT betaald op Goede Vrijdag. Het bureau dreigt nu met een incassobureau.
Tamara Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 12:14
Mocht er hier niemand zijn die hier een antwoord op weet kan ik je doorverwijzen naar de SVB zij weten antwoord op deze vraag. Voor al mijn wettelijke vragen went ik me tot hen. Ze zijn helder en clear is het beantwoorden van PB vragen, Ik hoop je een beetje op weg te helepen zo. Servicepunt PGB van het SVB is de ingang.

Succes!
Grtz Villa Kakel Kip
Star Counseling Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 14:24
Ik heb het even voor je opgezocht, maar goede vrijdag is géén officiele vrije dag, dus zou er geen ORT gerekend mogen worden!

Hieronder een overzicht van alle officiele vrije dagen in Nederland:

Officiële feestdagen in Nederland zijn: Nieuwjaarsdag, Pasen (twee dagen), Koninginnedag, Hemelvaart, Pinksteren (twee dagen) en Kerstmis (twee dagen). Alleen die dagen gelden als officiële vrije dag.
Bron: http://www.beleven.org/feesten/lijsten/landen.php?land=Nederland

Je kunt hier dus zeker bezwaar tegen maken.
Nelleke Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 15:02
Een thuiszorgorganisatie die niet weet wat de nationale feestdagen zijn... Daar heb ik wel mijn twijfels bij....
M.C.T Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 19:26
Goede vrijdag is geen feestdag, maar een dag van rouw/gedenkdag.
Laura Geplaatst: donderdag 24 Mei 2012 23:31
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik hoop dat ze zich nog bedenkt. Ben trouwens heel benieuwd of de huishoudelijk hulp op 1e en 2e Kerstdag ook gewoon gaan werken..... Inmiddels heeft mijn dochter het kontrakt met dit bureau op gezegd, zoals jullie waarschijnlijk wel kunnen begrijpen.
Marcel Geplaatst: maandag 20 Augustus 2012 12:30
Je moet gewoon betalen wat je volgen het SVB contract is afgesproken en Goede vrijdag is een katholieke feestdag en een officiële vrije dag. Eingen moet we de tweede kerst dag en Paas dag ook afschaffen. Tijden te tweede wereldoorlog ingevoerd en de Here is niet twee keer geboren en ter Hemelen gegaan.

Ik heb het gewoon in het uur loon berekend. Hoewel het mij vaak heel erg zeer doet omdat voor mij deze feestdagen niet gelden ik blijf ziek en wordt niet beter en kan het ook niet meer als feestdag ervaren. Dat moet uit de zorg komen

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.