1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

thuis mensen begeleiden met PGB

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 18 Januari 2007 22:06
Zijn er mensen die bij zichzelf thuis ondersteunende dagactiviteiten doen met mensen met een PGB? Zo ja. Moet je het melden bij de gemeente?Kun je zoveel werken dat je een onderneming bent? Wat is de ervaring?
Groetjes
Angelique Geplaatst: woensdag 24 Januari 2007 16:58
Hallo, ik werk als free-lancer bij verschillende gezinnen thuis. Ik ondersteun, activeer en neem wat huishoudelijk op me, ik ben niet aangemeld bij gemeente of zoiets. Ik geef mijn inkomsten netjes op en dat is dat, met vriendelijke groet Janna
Joyce Geplaatst: vrijdag 16 Februari 2007 20:23
Je hoeft dit nit bij de gemeente op te geven. De persoon die zorg inhuurt is zelf verantwoordelijk voor het stappenplan (en de besteding van het PGB) dat hij met jou uitwerkt. Bij een vraag voor herinidcatie kan het indicatieorgaan nl. vragen wat jullie hebben gedaan.

Als je niet zo veel werkt dan kun je je inkomsten ook opgeven als neveninkomsten met je aangifte. Heb je geen andere baan dan heb je ook nog eens een zgn. vrije voet. Je kunt alles navragen bij de belastingdienst.

Nou succes
Geplaatst: zaterdag 17 Februari 2007 17:07
als je bij jou thuis zorg aanbied moet een paar dingen in de gaten houden: je mag niet zomaar veel mensen in je huis ontvangen in verband met brandveiligheid en een vergunning voor woon of werkbestemming. je kunt vragen bij de gemeente wat WEL mag, ipv wat niet mag. maar de buurt wil niet zomaar een druk bedrijf in de straat. hier zijn wel regels voor.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.