1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

weekend-tarief

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: zaterdag 03 Maart 2012 14:08
Sinds kort werk ik als zzper, als huish.hulp/begeleiding, voor €15,=(waar ik hard voor werk) mijn vraag ,is dit een normaal tarief en wordt er voor zaterdag en zondag een ander tarief gehanteerd, kan iemand mij een indicatie geven.

mvrgr. Maaike
Heleen Geplaatst: zaterdag 03 Maart 2012 16:44
Het is een laag tarief. Zeker gezien het feit dat het weekend is. :D
Star Counseling Geplaatst: zaterdag 03 Maart 2012 22:38
Voor huishoudelijke zorg is dit een normaal tarief en worden er ook meestal geen andere tarieven gehanteerd voor het weekend. De meeste mensen krijgen met een HH1 indicatie zelfs een lager bedrag per uur aan PGB te besteden voor het inkopen van huishoudelijke zorg en zeker geen hoger bedrag omdat ze ervoor kiezen iemand in het weekend in te huren.
Heleen Geplaatst: zondag 04 Maart 2012 14:19
Uit wat gast schrijft mag je opmaken dat het een combinatie is van huishoudelijk werk en begeleiding wat waarschijnlijk in het weekend plaats vindt. Dan lijkt het me moeilijker om aan personeel te komen en daarom is een tarief van 15 euro per uur niet hoog.. :D
Star Counseling Geplaatst: dinsdag 06 Maart 2012 21:21
Als het gaat om een combinatie van huishoudelijke werk en begeleiding moeten er dus gewoon 2 verschillende tarieven afgesproken worden. huishoudelijke zorg wordt namelijk uit een ander potje betaald dan begeleiding (HH uit de Wmo, begeleiding op dit moment nog uit de AWBZ). Je KUNT dat dus NIET in één tarief vatten.
Verder betwijfel ik overigens of dat bedoeld werd, dit onderwerp staat in het mapje 'huishoudelijke hulp', daarom ging ik ervan uit dat het om huishoudelijke zorg ging.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.