1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

witte werkster.

Auteur Bericht
Gast Geplaatst: maandag 13 Februari 2012 22:07
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een 'witte werkster 'en vind het belangrijk dat er een goede regeling wordt getroffen voor ziekte,pensioen etc. Bij welke organisaties kan ik daarvoor terecht?
Pim Geplaatst: woensdag 15 Februari 2012 09:33
Beste Karin,

Het is heel goed mogelijk zelf iemand in te huren via PGB. Aangezien deze mensen niet meer dan 3 dagen per week bij u werken vallen zij automatisch in de regeling dienstverlening aan huis. Een regeling voor mensen die in loondienst werken om het eenvoudiger te maken hun legaal in te huren.

Zoek deze regeling even op en lees goed door wat de voorwaarden en regels zijn.

Zij kunnen/ moeten dan zelf werknemersverzekeringen afsluiten en zorgen voor pensioen, sociale lasten en belastingen.
Het is uiteraard, afhankelijk van de locatie waar u woont, ook mogelijk zo iemand in te huren via een thuiszorgorganisatie, of particulier bureau.
Zelf ben ik niet zo bekend in Zwolle dus kan u daar geen bureau of organisatie aanraden.
Via een zoekmachine zoeken op huishoudelijke hulp Zwolle of thuiszorgorganisatie Zwolle zal u waarschijnlijk wel op diverse mogelijkheden brengen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Stichting Alphatrots Geplaatst: maandag 20 Februari 2012 11:23
Als belangenorganisatie verzorgen wij voor cliënten in het hele land de bemiddeling, administratie, vervanging tijdens vakantie en ziekte.
{deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan, verwijs naar je advertentie}
Astrid Geplaatst: dinsdag 21 Februari 2012 13:31
je kan een "witte werkster" in huren via Homeworks. deze werken met zzp'ers.
Astrid Geplaatst: dinsdag 21 Februari 2012 13:38
aanvullend op mijn vorige bericht is dat voor jou een hoop werk uit handen neemt. je hoeft geen salaris administratie bij te houden. Alleen voor je zelf de gewerkte uren. . Aan het eind van iedere maand krijg je de rekening opgestuurd met de gewerkte uren. De mensen die via dit bedrijf werken zijn zzp'ers voor een schappelijke uurloon. Ik zou zeggen kijk maar eens op hun site. nog een voordeel, ze werken door het hele land. En nee, ik werk niet voor hen. Zij werken voor mij, ben zelf een PGBster.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.