1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Intervisie in Amsterdam

Auteur Bericht
Eva Geplaatst: vrijdag 03 Februari 2012 10:00
Dag allemaal,

Ik ben sinds ruim een jaar werkzaam als PGB-begeleidster in verschillende gezinnen in Amsterdam. Ik werk er met veel plezier maar ik merk dat het soms erg fijn kan zijn om te overleggen met collega's en te horen wat anderen vinden van bepaalde situaties. Mijn lijkt het dan ook prettig om af en toe bij elkaar te komen met mensen die soortgelijk werk doen voor intervisie.
Ik heb inmiddels ook een zeer goede vriendin die onlangs is gestart met hetzelfde werk en zij is erg enthousiast over het intervisiegroepje. We zijn inmiddels dus met z'n tweeën en ik kan me voorstellen dat er ook andere mensen uit de regio Amsterdam zijn die het leuk zouden vinden om zich aan te sluiten.

Ik werk zelf met 3 kinderen van 2,6 en 7 jaar met een meervoudige complexe handicap en epilepsie. Voor mij persoonlijk is het niet noodzakelijk om met mensen te overleggen die met dezelfde doelgroep groep werken. Wellicht is het juist leerzaam om met mensen te overleggen die met een andere doelgroep te maken hebben.

Mocht je het leuk vinden om bijvoorbeeld een keer in de twee maanden samen te komen, dan hoor ik het graag. Je mag me altijd een bericht sturen.{deleted by moderator: e-mailadressen zijn i.v.m. privacy niet toegestaan. Verwijs naar je advertentie voor het opnemen van contact}

Groet,
Eva Brancart
Shim Geplaatst: zondag 27 Mei 2012 11:42
Hallo Eva, ik zie dat je al een tijd geleden dit bericht hebt geplaatst. Ik ga er toch maar even op reageren in de hoop dat je nog steeds een intervisie groep wil opstarten.
Ik werk momenteel niet (meer) op PGB basis maar wil er wel weer mee starten. Ik werk deeltijd als pedagogisch medewerker op een dagbehandeling te Amsterdam met kinderen in de leeftijd van 3 t/m 6.
Ik wil graag mijn netwerk vergroten in Amsterdam om in de toekomst net als jij met PGB gezinnen aan de slag te gaan. Voornamelijk met alle bezuinigingen in de lucht lijkt me dat niet geheel overbodig.

Ik woon in Bussum maar ik vind het geen enkel probleem om naar Amsterdam af te reizen!
Nationale Hulpgids team Geplaatst: woensdag 17 Oktober 2012 14:57
Beste allemaal,

op het Forum lezen we regelmatig dat er behoefte is aan intervisie, het delen van expertise en het uitwisselen van ervaringen. Daarom zijn we aan het onderzoeken hoe de Nationale Hulpgids daarbij kan helpen. We denken erover om groepen te (laten) vormen via de site, waarin hulpen samen kunnen komen en eventueel ook bijeenkomsten kunnen organiseren.

Om erachter te komen wat jullie wensen zijn, houden we momenteel een enquête. Daarin wordt gevraagd wat er nodig is en in welke vorm dat zou moeten gebeuren. Je kunt er ook je eigen ideeën kwijt en je kan je aanmelden als je op de hoogte gehouden wil worden of mee wil doen.

Dus als je dat nog niet gedaan hebt; vul de korte enquête in (5 min) en laat je e-mail adres achter via deze link: http://www.surveymonkey.com/s/M6H7PYX

Vriendelijke groet,

Het Nationale Hulpgids team

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.