1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Sport hulp

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 17 Januari 2007 15:42
Geodendag allemaal,

Een vraag:
Ik ben gezegend met ADHD en daardoor heb ik het doorzettingsvermogen van een..... Nou ja, laten we zeggen een waardeloos doorzettingsvermogen.
Ik ben nu 35 jaar jong en begin te groeien in de verkeerde zin van het woord.
Al heel wat pogingen heb ik gedaan om te sporten, maar aangezien ik erg weinig geld heb kan ik niet naar een sportschool en moet ik het dus alleen zien klaar te boksen. Helaas, ik faal jammerlijk en voordat ik écht te laat ben wil (MOET) ik hier toch mee aan de gang.

Nu zou ik erg graag wat ruimte in mijn PGB kweken om iemand te vragen mij 3 maal per week te helpen met sporten. Gewoon bij mij thuis.
Pilatis via de pc, fietsen, lopen, rekoefeningen en wat we verder maar kunnen verzinnen om mijn conditie en mijn gewicht onder controle te krijgen.

Heeft iemand enig idee of dit toegestaan is?
En weet IEMAND een persoon die dit 3 maal per week zou willen doen??
Ik woon in Gorinchem.

Groetjes Gaby :(
Geplaatst: woensdag 17 Januari 2007 22:23
zeker moet dat kunnen! dat zou gewoon begeleiding zijn! begeleiding, in afwassen, leren spelen, communiceren, dus waarom zou dit niet kunnen? het is een coach! je kan je dus niet met een pgb inschrijven bij een sportschool. pgb is niet om de sportclub te betalen. wat wel weer zou kunnen: een coach inhuren die je zoveel per uur betaalt dat hij van zijn zijn bruto inkomsten bijvoorbeeld ook de contributie van een sportschool betaalt! dat klinkt niet logisch. maar voor bijvoorbeeld logeer weekenden wodt ook bij center parcs gelogeerd! dus een begeleider zou niet de contributie van een sportschool kunnen betalen? als je naar een begeider toe gaat betaal je altijd indirect de huur van een gebouw en middelen. ik denk dat je hier vast wel iemand voor kan vinden! anders een briefje bij een sportschool! ik weet alleen iemand in friesland....
Geplaatst: donderdag 18 Januari 2007 14:27
Hola Sharedan

:D Dank je wel voor je reactie!!!
Nu moet ik nog iemand gaan vinden :? en dat zal niet al te gemakkelijk gaan worden.

Groetjes Gaby :lol:
Sonja Geplaatst: donderdag 18 Januari 2007 16:47
Binnen mij eigen praktijk merk ik dat er regelmatig begeleidingsvragen zijn zoals die van jou. Ik werk daarom samen met een sportinstructeur die bewegingsprogramma's op maat maakt om jouw persoonlijke doel te verwezenlijken. Kijk voor meer info eens op: www.ninus.nl
Succes en zet 'em op!!
groet, Sonja Koster
Geplaatst: maandag 19 Februari 2007 16:43
Dag Gaby,

Snap je probleem, heb thuis een echtgenoot met het zelfde euvel.
Ik weet niet hoe het zit met een indicatie voor volwassenen, echter onze zoon heeft een PGB, en voor het zorgkantoor maakt het niet uit waar ik m ijn geld aan uitgeef, als ik het maar goed verantwoord.Echter jeugdzorg in ons geval wil wel dat je je hulp zoekt daar waar de indicatie ligt. Officieel mag ik mijn geld voor de indicatie weekend-verlof niet gebruiken voor OB.

Ik weet echter niet hoe dit bij volwassenen gaat.
Als je volgens mij een indicatie hebt voor OB of AB moet dat toch gewoon kunnen?
Ook voor sporten kun je toch een OB of AB-er nodig hebben!!

Tenslotte zit onze zoon ook op 1 op 1 zwemmen, en dat valt onder ondersteunende begeleiding.

Succes met zoeken.
Geplaatst: maandag 19 Februari 2007 19:12
pascaline: jou verhaal klopt wel en niet!
op zich maakt het niet uit of je volwassen bent of kind, je moet je pgb goed besteden en daarin wordt geen onderscheid gemaakt!
het is niet zo dat jeugdzorg verplicht om hulp te zoeken binnen je indicatie, het moet gewoon logisch zijn. jij vertelt je verhaal en daaruit maken zij een zorgvraag, wat je inkoopt zal ongeveer over een komen met je indicatie. alleen als je niet alles duur inkoopt, bijvoorbeeld tijdelijk verblijf geen 400 euro aan besteed kun je het geld wat je daar van over houd zeker bij je ob besteden. je mag er wel zwemles van: zeker een persoonlijk begeleider. maar soms wil een zwembad ook wel een contract tekenen. maar ze tekenen dan niet puur een zwemles kaartje maar ze tekenen een werkcontract waar de belasting haar deel van zal gaan vragen! het pgb is salaris en iedereen die akkoortd gaat met een zorg verlenende functie kan dit tekenen maar krijgt aan het eind van het jaar wel een belasting aanslag hier over. zo ook sporten wil de sport leraar een contract voor ob tekenen: prima, geweldig! maar wijs ze er op wat ze tekeken.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.