1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

activerende begeleiding door kennis... wat voor contract?

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 13 Januari 2007 11:30
we wilen een kennis inzetten voor activerende begeleiding.. wat voor contract kan ik het best gebruiken?
Geplaatst: zondag 14 Januari 2007 18:45
ik begrijp de combinatie van de zorg soort en de contract vorm niet.
wat is je vraag? gaat om een soort contract? ivm met premies en belasting?
wat wil je over activerende begeleiding vragen? kan een belangrijke vraag zijn maar nu begrijp ik in ieder geval de vraag niet.......
Anne Geplaatst: zondag 14 Januari 2007 20:47
Beste LeroyB.
Je kunt zelf kijken wat het beste is, dat is ook afhankelijk van wat de zorgverlener wil. Je kunt een overeenkomst van opdracht met een freelancer afsluiten, de zorgverlener is dan zelfstandig ondernemer en gebonden aan een aantal regels. Je kunt ook een arbeidsovereenkomst afsluiten (al of niet binnen de driedagenregeling) als de zorgverlener drie dagen of minder werkt, dan is hij/zij alleen loonbelasting verschuldigd en moet dit zelf via de belastingdienst regelen (of je kunt het via opting-in regelen) als de zorgverlener meer dan drie dagen werkt, dan ben je ook werkgeverslasten verschuldigd etc...
Dus afhankelijk van de situatie, jouw wensen en de wensen van de zorgverlener kun je dus een overeenkomst van opdracht of een arbeidsovereenkomst afsluiten.
Hopelijk heb je hier wat aan?
Geplaatst: vrijdag 16 Februari 2007 12:24
Ik heb zelf ook een kennis voor activerende begeleiding.
Probleem is nu dat dat alleen maar door gecertificeerde mensen kan volgens het CIZ....
Wil graag horen hoe jij dit aanpakt.
Geplaatst: vrijdag 16 Februari 2007 18:57
volgens mij wordt inderdaad gecontroleerd welke winst je boekt met activerende begeleiding. in activerende begeleiding zit altijd een concreet doel waar naar gestreeft wordt dit te behalen: assertief worden, zelfstandig winkelen, hobby,s hebben etc. ze kunnen elk jaar weer vragen aan het eind van het ab termiijn of het doel behaald is. soms is ook daarna de vraag beantwoordt en is ab niet meer nodig! maar soms is er altijd weer een nieuwe vraag gerezen en kan dit als verlenging weer gebruikt worden. logisch willen ze weten of het doel behaald wordt en hier rapportage en conclusie,s op lezen. ik zie wel vaak dat je het geld van ab gebruikt voor ob (ondersteunende) en dat dit dan gewoon aan blijft als dit zo besteedt wordt. maar de kans blijft dat ze deze functie dan onbesteedt vinden en laten vervallen.
Geplaatst: vrijdag 16 Februari 2007 20:04
Sharedan bedankt voor je snelle reactie :D
Ze willen de ab stopzetten en ob verhogen
Particuliere relaties mogen dat schijnbaar niet doen,
ook al hebben ze uit het verleden papieren uit de zorg

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.