1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

raad van toezicht, bestuur verplicht?????

Auteur Bericht
Andrea Geplaatst: zondag 20 November 2011 20:17
als je een kleinschalige opvang start met logeeropvang en dagbesteding/ dagopvang heb je dan een raad van bestuur of toezicht nodig? dit is me nog niet helemaal duidelijk.
kan iemand mij helpen met deze vraag

alvast bedankt.

groetjes andrea mos
Pim Geplaatst: dinsdag 22 November 2011 23:20
Beste Andrea,

Het ligt aan uw financieringsbronnen. Als het geheel word gefinancierd uit eigen middelen en/ of PGB, dan heeft u geen raad van toezicht noch bestuur nodig. Als u echter in aanmerking wilt komen in de toekomst om zorg in natura te gaan leveren (hoe klein de kans op contracteerruimte op dit moment ook is) dan heeft u op dit moment nog wel een raad van toezicht en een bestuur nodig.

Echter de voorwaarden die het zorgkantoor stelt komen te vervallen wanneer het overgaat straks in 2013/ 2014 naar de gemeenten (het stuk begeleiding) en zorgverzekeraars (verpleging/ verzorging).
Deze zullen andere eisen formuleren welke op dit moment nog niet helder zijn. Die mogelijkheden liggen volop open.

Als u graag in 2013 zorg in natura zou willen leveren, zult u daarvoor aan veel eisen moeten voldoen. De kans dat u toegelaten word is bovendien zeer klein.
Het is daarom via de gebruikelijke weg niet mogelijk. Wel kunt u eventueel mensen proberen aan te trekken die gebruik maken van de compensatieregeling en kunt u uiteraard uw licht opsteken bij De Drie Notenbomen (overkoepelende organisatie Thomashuizen/ Herbergier) welke alle ins en outs kennen op dit gebied onderhand (want in 2010 - 2011 behoorlijk roerige tijden gehad qua financiering, en als ik het goed heb nu een status aparte gekregen).

Ook is het mogelijk om een samenwerkingsverband of onderaannemerschap aan te gaan met een instelling welke wel ZiN kan leveren.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Andrea Geplaatst: zondag 27 November 2011 10:26
hoi pim,

dank je wel voor je antwoord. ik heb een aanvraag ingediend voor awbz instelling en de zorgkantoren hier aangeschreven en gebeld. ze zetten spoed achter de aanvraag omdat er in tilburg en omgeving meerdere instellingen gaan sluiten dit jaar nog.
omdat ik vind dat je dan de gezinnen te kort doet probeer ik het voor de gezinnen zo gemakkelijk mogelijk te maken om toch te kunnen blijven komen.

groetjes andrea
Pim Geplaatst: woensdag 30 November 2011 09:07
Beste Andrea,

Weet u zeker dat u niet de proef die binnenkort gaat starten bij zorgkantoor UVIT Noord Brabant (gevestigd in Tilburg) verwisseld met het verkrijgen van contracteerruimte?
Want de proef is met een apart budget gerealiseerde optie om ZZP-ers direct te kunnen contracteren, om te kijken of dit in een later stadium ook toegepast kan gaan worden landelijk.

De contracteerruimtes voor 2012 zijn vrij recent allemaal ingevuld. Waarschijnlijk dat er instellingen daardoor gaan stoppen, omdat het zorgkantoor de financiering stop gaat zetten vanwege niet voldoen aan de eisen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.