1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

vergoeding incl BTW en reiskosen

Auteur Bericht
Jose Geplaatst: donderdag 11 Januari 2007 15:12
Als je via het zorgovereenkomst freelancer hebt afgesproken om een aantal uren variabel te werken dan wordt onder vraag 7: vergoeding incl BTW en reiskosten gevraagd een bedrag per uur of maand in tevullen als je de budgethouder een faktuur stuurt. Hoe kan ik hier een vast bedrag per uur invullen als ik variabel aantal uren werk. Om het toe te lichten geef ik een voorbeeld.
stel mijn vergoeding is 20,-- per uur met reiskosten 6,-- per bezoek.
Als ik in de ene week 1 uur werk dan is mijn vergoeding 20,-- + 6,--= 26,-- per uur .
Als ik in de andere week 3 uur werk dan is mijn vergoeding 20,-- + 2,-- = 22,-- per uur (6,-- verdelen over 3 uur).
Hoe kan ik mijn vergoeding per uur incl BTW en reiskosten goed aangeven?
Lot of kids Geplaatst: maandag 15 Januari 2007 13:26
Ik vul bij de vergoeding altijd gewoon het bedrag in wat ik per uur vraag. Is inderdaad lastig als je een variabel aantal uren werkzaam bent om ook je reiskosten in het uurtarief mee te nemen. Reiskosten bereken ik dus altijd apart en eventueel kun je deze vastleggen onder punt 8, wat u verder afspreekt met ondertekening van deze overeenkomst of dit punt in een aparte bijlage laten terug komen.
Misschien is het wel een idee om dit even na te vragen bij de SVB, zij weten misschien ook hoe dit juridisch in elkaar zit, stel dat het zorgkantoor hierover vragen gaat stellen. Ben wel benieuwd hoe andere freelancers dit opgelost hebben?
Jose Geplaatst: maandag 15 Januari 2007 14:58
]ik heb het svb gebeld. zij hebben niet eerder deze vraag gehad en gaan kritisch naar deze vraag kijken, ik ben benieuwd of zij het gaan aanpassen. Als antwoord kreeg ik dat ik mijn uurtarief moest invullen met daaronder excl reiskosten.
Nelleke Geplaatst: maandag 15 Januari 2007 17:08
Ik heb mijn kilometerkosten ook onder punt 8 staan.
Taco Geplaatst: woensdag 31 Januari 2007 12:17
Sinds vorig jaar ben ik ook gaan werken met reiskosten (woon-werk verkeer) maar nu bij de jaaropgave die de opdrachtgevers moeten invullen via het SVB formulier blijkt duidelijk dat ze geen rekening houden met de onbelaste reisvergoeding van 19 ct/km, omdat alle uitgekeerde bedragen op één hoop gegooid moeten worden via het standaard forulier.

Dat terwijl je als zelfstandige altijd onbelaste reiskostenvergoeding mag ontvangen.
Heeft iemand ervaring met een opdrachtgever die evengoed aan de SVB vermeld dat een bepaald bedrag niet belast mag worden via de belastingdienst? En dat dat er dan ook door komt?
Mijke Geplaatst: donderdag 08 Februari 2007 17:50
Ik krijg inderdaad bij 0,19 ct/km reiskosten vergoeding. Omdat je over de reiskostenvergoeding geen belasting hoeft te betalen is het verstandig om dit apart te houden. Eventueel een vast bedrag af spreken maar dit zeker niet meenemen in je uurloon!
Geplaatst: woensdag 14 Maart 2007 21:36
Mijke,ik wou vragen hoe jij dan die 0,19 km vergoeding declareerd.
hoe en waar zet je dat op je factuur?
ik wil zelf gaan starten als freelance verzorgende en hoe mijn factuur opgebouwd moet zijn en hoe dat gaat met km was ik nog niet over uit.

margot

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.