1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hoe/waar oudere mensen vinden, die

Auteur Bericht
Margot Geplaatst: donderdag 11 Januari 2007 14:05
Ben inmiddels verschillende maanden ingeschreven op een aantal sites als zorgverlener, maar heb helaas tot nu toe alleen nog maar reacties gehad van zorgbureau's....... :?

Ik wil heel graag aan de slag bij een oudere dame of heer, die op die manier zelfstandig thuis kan blijven wonen, maar blijkbaar is internet toch niet de aangewezen weg hiervoor??

Heb ook al geïnformeerd via weekkrantjes, maar een advertentie in de rubriek 'personeel aangeboden' bleek peperduur..... :x

Hoe/waar vinden jullie de zorgvragers waar jullie als zorgverlener aan de slag kunnen :lol: ?

Bedankt en groetjes, Margot
Nelleke Geplaatst: donderdag 11 Januari 2007 14:21
Sommige klanten heb ik toch heus via internet, maar eigenlijk is mond-op-mond reclame nog het allerbeste.

Maar wanneer je je alleen op ouderen richt, en misschien alleen op persoonlijke verzorging en niet huishoudelijke verzorging, dan maak je je doelgroep wel heel klein. Juist ouderen hebben veel moeite met alle administratie die bij een PGB komt kijken, en deze groep maakt dan ook het minst gebruikt van een PGB.

Wil je toch graag bij ouderen werken, overweeg dan toch eens een bemiddelingsbureau dat bemiddelt tussen zelfstandig zorgverleners en cliënten. (als b.v Privazorg of Progeria)
Geplaatst: donderdag 11 Januari 2007 19:13
het is denk ik inderdaad dat de oudere generatie (lekker genaraliserend) meestal kiest voor in natura zorg. en niet pgb. Het vraagt toch meer van je, wat betreft boekhouding en werfen van personeel. Terwijl het via in natura allemaal voor je geregeld wordt en ook verantwoorde zorg is. De jongere generatie wil zelf mee beslissen over wie wat, waar en hoe maar als het gaat om de oudere generatie dan is de reguliere zorg het meest logisch!
Je zult de kinderen van deze generatie moeten bereiken, die willen wel vaak een goede betrokken persoon die hun ontlast en als je die kent, zou die het met je kunnen omzetten en beheren via een pgb.
Margot Geplaatst: vrijdag 12 Januari 2007 08:58
Hallo Nelleke en Sheredan,

Bedankt voor jullie reacties!

Bij de 90-jarige mevrouw, waar ik gewerkt heb, was continue zorg voor 24 uur. We deden er zowel de persoonlijke zorg als de huishoudelijke (koken, poetsen, wassen, strijken e.d.)

Ik kan me zeer goed voorstellen, dat ouderen niet op internet op zoek gaan naar zorg/hulp, maar dacht zo, dat hun kinderen die taak op zich nemen?
Bij de mevrouw waar ik gewerkt heb, werd alles door haar kinderen geregeld van het plaatsen van een advertentie tot alle PGB-zaken.

Groetjes, Margot

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.