1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat zijn nu de voor en nadelen als Freelancer?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 16:00
Hallo,ik heb hier een beetje uit begrepen,dat de meeste zorgaanbieders kiezen voor een tweedagsregeling omdat je dan verzekerd bent i.v.m ziekte bv.Als Freelancer kan je toch ook je eigen laten verzekeren? Of kun je dan alleen kiezen om je particulier te verzekeren,ja dat is duur de premie die je moet betalen.Want zo weet ik niet wat ik moet doen eingelijk :( Ik kijk uit naar veel reacties! Groetjes van Corine :)
Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 16:06
Ik lees net van Marleen dat ze dezelfde vraag stelt :shock: Alleen ik wil graag belasting betalen,maakt mij niet uit. Ik had de vraag anders moet neerzetten think so :) Waar en hoe je eigen kunt verzekeren...Dus bij deze dan ook deze vraag....Groetjessss
Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 16:39
Als je uit loondienst komt kun je je werknemersverzekeringen door laten lopen bij het UWV. Dat maakt dat je als zelfstandig ondernemer (bijna) dezelfe bescherming geniet als een werknemer.

Er zijn ook wel verschillen. De hoogte van je uitkering moet je zelf vaststellen, en hangt nauw samen met de premie die je wilt betalen. Verder moet je er snel bij zijn als je al uit loondienst bent, want je moet het binnen een bepaalde termijn geregeld hebben om er gebruik van te kunnen maken.

Het alternatief is de diverse particuliere verzekeringen waar je uit kunt kiezen.
Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 23:55
hoi Waybrand,ik snap het niet helemaal.Bedoel je uit loondienst van huidige werkgever? Ik werk nu voor een aantal uren bij een postorder bedrijf en een gedeelte is aangevuld van het UWV.Kan ik dan beter ook alvast doorgeven van wat ik wil gaan doen dit als zorgaanbieder? e.o dat ik ingeschreven sta hier bij het PZN? En dan ben ik, als ik het een beetje begrepen hebt al in m'n voordeel?
Tot bericht :)

Groetjes van Corine

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.