1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

extra uurtjes via pgb bij werken

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 12:23
Hallo,

Ik heb een vraag ik werk via een stichting een aantal uren maar ga nu bij een gezin via pgb werken. Hoe gaat dit verder in zijn werk het zijn waarschijnlijk maar 8 uurtjes per maand maar moet ik dit dan ergens gaan aangegeven bij belasting ofzo. Hoe gaat dit in zijn werk. weet iemand dat

groetjes
Nelleke Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 13:25
Je kunt gewoon gaan werken, volgend jaar download je vóór 1 april een belastingformulier van de site van de belastingdienst en vult in wat je dit jaar verdiend hebt. Als het goed is krijg je volgend jaar januari een jaaropgave van de budgethouder.
Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 15:48
Het ligt eraan wat je hebt afgesproken met het gezin. Kom je daar in loondienst?
Anders met je een VAR aanvragen bij de belasting, en komt je extra inkomsten onder e noemer 'loon uit bijverdienste'. Dat betekend dat je zelf je premies moet betalen als je je aanslag 2007 gaat doen. Want ja, belasting moet je betalen.
Nelleke Geplaatst: woensdag 10 Januari 2007 16:58
Het aanvragen van een VAR is niet verplicht: iemand die maar 8 uur per maand werkt zal zeker onder de driedagenregeling vallen. (de budgethouder hoeft geen premies voor je in te houden, en voor de belastingdienst is het 'resultaat uit overige werkzaamheden')

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.