1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

starters dagactiviteiten met veel vragen

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 08 Januari 2007 11:23
--------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal.
Samen met mijn dochter wil ik dagactiviteiten gaan opzetten. We willen gaan werken met mensen met een verstandelijke beperking of eventueel psychische problemen met een PGB. Ik ben activiteitenbegeleidster en ik werk nu als onderwijsassistente in het VSO (voortgezet speciaal onderwijs). Mijn dochter heeft SPW activiteitenbegeleiding afgerond en zit nu in het laatste jaar van de SPH. We hebben veel ruimte en een hele grote tuin. We willen graag verschillende activiteiten gaan doen o.a.: buitenactiviteiten (zowel in de groente- als in de bloementuin)dierenverzorgen, werk rond om het huis, eventueel bakken/koken en ook creatieve activiteiten. Als alles loopt willen we ook graag een soort theehuis bij beginning waar mensen een lekker kopje thee/koffie kunnen drinken met en stukje zelfgebakken appeltaart of cake en tevens onze tuin kunnen bezichtigen. Ook kunnen we dan groenten uit onze tuin verkopen. We wonen in een mooie omgeving waar zomers veel gewandeld en gefietst wordt. We zijn allebei erg enthousiast, maar we zijn nu eerst om ons heen aan het informeren hoe we moeten starten.We vragen ons af of er misschien mensen zijn die ons kunnen helpen. Ik heb al wel op deze site zitten lezen, maar het gaat nooit over mensen die samen iets opzetten en dat thuis doen met de bedoeling dat er ook aardig wat deelnemers(cliënten) komen. Wie kan ons helpen aan informatie over PGB, Kamer van Koophandel, stichting, belasting, verzekering,enzzzzz.
Groetjes Hennie