1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

met een VAR-ROW opdrachtgever loonheffing betalen?

Auteur Bericht
Jose Geplaatst: zaterdag 06 Januari 2007 14:15
Hallo,

Ik ben even de weg kwijt ik dacht dat als je een VAR-row hebt en je hebt een zorgovereenkomst voor freelancer afgesloten (geen opting) met de opdrachtgever dat de opdrachtgever dan geen loonheffing hoefde te betalen?
Ik zou dan via de belastingopgave mijn winst opgeven als werkzaamheden uit resultaat uit overige werkzaamheden.
Heb ik gelijk? Zo niet, hoe zit het dan wel?

Groetjes José
Nelleke Geplaatst: zaterdag 06 Januari 2007 16:00
Je moet zelf zorgen voor je belastingaangifte, je werkgever hoeft geen premies af te dragen als jij een VAR-ROW hebt. De waarschuwing bij een VAR-ROW is altijd dat je ervoor uit moet kijken dat je niet toch in verkapte loondienst bent bij de zorgvrager, maar de SVB zegt dat de zorgvrager ook bij een VAR-ROW gevrijwaard is van premie betalen.

Meer info op http://www.lancelots.nl/bedrijfsvoering/inkomstenbelasting/var/row
Jose Geplaatst: zaterdag 06 Januari 2007 17:07
bedankt voor het antwoord. Door veel op het internet te surfen en te lezen over de VAR begon ik de tussen de bomen het bos niet meer te zien.

Waar ik nog wel mee zit of ik mijn kosten mag aftrekken van mijn opbrengst en dit bedrag mag neerzetten op resultaat uit overige werkzaamheden´?

José

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.