welk contract?en verantwoording?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 18:49
Hoi,ik vroeg me dus af welk contract ik moet gaan gebruiken,voor de 1 op 1 zwemles(ivm zijn stoornis ppd-nos)op een zwemschool? en ook hoe ik dat moet verantwoorden,ivm wel en niet mogen...... grt Sandra |
|
Geplaatst: donderdag 25 Augustus 2011 18:54
Volgens de lijst met toegestane vergoedingen van de zorgkantoren mag zwemles niet uit het PGB betaald worden. Ook niet als dit 1 op 1 moet gebeuren. |
|
Geplaatst: donderdag 25 Augustus 2011 18:58
Voor zover ik weet: - Zwemles zelf (de kosten van het individueel zwemmen) mag niet uit het PGB betaald worden. - Begeleiding van en naar zwemles en tijdens het omkleden wel. Reiskosten zijn afhankelijk van je indicatie (wel of niet met vervoer) - Over begeleiding TIJDENS de zwemles werd hier moeilijk gedaan. Gezegd werd dat als een zwemleraar individueel les gaf aan speciale kinderen, hij/zij geacht werd daar ook kennis van te hebben. Dus mijn advies: bel gewoon het zorgkantoor en vraag specifiek welke begeleiding wel mag en maak duidelijk dat de zwemles anders bekostigd word. Groetjes, Mery |
|
Geplaatst: vrijdag 26 Augustus 2011 08:17
Met de zwemschool kunt u een zorgovereenkomst met een zorginstelling afsluiten. Voor de verantwoording is het belangrijk dat u een gespecificeerde rekening krijgt van de zwemschool, waar de kosten voor de zwemles en de extra begeleiding apart op zijn vermeld. Vraagt u na bij het zorgkantoor welke kosten u wel en niet uit het PGB kunt betalen. Deze reactie is geplaatst namens het SVB Servicecentrum PGB. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk