1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

beroepsaansprakelijkheids verzekering

Auteur Bericht
Elke Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 09:36
Hallo,

Binnenkort ga ik starten als zzp-er bij 3 verschillende cliënten. Nu ben ik me aan het oriënteren op het afsluiten van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.
Het valt me op dat maar weinig mensen deze verzekering afsluiten en vraag me af wat daar de reden van is. Het lijkt me dat het risico dat kan ontstaan te groot is om niet af te dekken.
Ik ga beginnen met het werken met contracten van de svb. Volgens mij is het risico daar niet mee afgedekt of is dit wel het geval?
Ik vind het erg lastig om te bepalen wat voor verzekering bij welke maatschappij het meest geschikt is. En bij het informeren word me natuurlijk de duurste aangeraden. Nu is dus mijn vraag hebben jullie als zzp-er deze verzekering afgesloten en welke maatschappij is hierbij aan te raden?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Met vriendelijke groet,
Elke
Star Counseling Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 09:51
Ik heb een beroepsaansprakelijkheidsverzekering incl. rechtsbijstand en ongevallen, afgesloten bij AFDO-NCI, die hebben een speciale (betaalbare) verzekering voor mensen die in de zorg werken.
Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 11:56
Wij hebben ook een beroepsaansprakelijkheid en rechtsbijstand verzekering de reden hiervoor is vrij simpel als je ooit een aansprakelijkheidszaak hebt en je bent niet verzekerd dan kunnen de kosten hoger oplopen dan wij ons kunnen veroorloven en onze verzekering is niet zo duur. Hij loopt via de beroepsvereniging bij Raadgevers. Ik zou in jou geval zoveel mogelijk offerten opvragen om een goed prijs vergelijk te kunnen maken, dit hebben wij toen ook gedaan.
Jolanda
Annet Geplaatst: vrijdag 19 Augustus 2011 19:54
Helemaal mee eens. Neem een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (en denk er ook aan dat je goed verzekerd bent als je een cliënt meeneeemt in je auto).

Ik heb een BAV bij de VaVA. Ik kan niet zeggen of ik er goede of slechte ervaringen mee heb, want heb het gelukkig nooit nodig gehad.

M.vr.gr. Annet
Matthijs Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 00:51
Annet, Elke vraagt naar een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, niet naar een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. Dit zijn twee heel verschillende dingen. Het eerste dekt beroepsfouten, het tweede dekt ongelukjes.

Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering kost geen drol en is makkelijk af te sluiten. Zou iedereen moeten hebben. Net zoiets als een bijrijdersverzekering voor de auto als je wel eens cliënten naast/achter je hebt zitten tijdens het rijden.

Een beroepsaansprakelijkheidsverzekering is voor de een beter haalbaar en nuttig dan voor de ander. Zelf bied ik begeleiding en kwam ik tot de conclusie dat het risico op beroepsfouten voor mij heel moeilijk te definieren is en dus ook lastig te verzekeren. Bovendien zou zo'n verzekering erg duur zijn en zal ik in mijn tak van werk niet snel aansprakelijk gesteld worden voor beroepsfouten. Voor mij is het dus niet zo nuttig. Ik denk dat als je als verpleegkundige werkt het al een heel ander verhaal wordt. Iemand kan langdurig letsel oplopen door een beroepsfout en dan is het wel fijn als je daarvoor verzekerd bent zodat je tenminste de financiële klap kan opvangen.
Annet Geplaatst: zaterdag 20 Augustus 2011 10:19
Je hebt gelijk Matthijs. Ik had het niet goed gelezen. Het lijkt ook wel erg op elkaar.

M.vr.gr. Annet
Jelske Geplaatst: woensdag 26 Juni 2013 15:25
Hallo,

ik ga als zzp-er aan de gang voor begeleiding bij demente ouderen. Ik heb hiervoor een goede en betaalbare beroepsaansprakelijkheidverzekering(BAV) nodig. Wie heeft goede tips?

Vriendeijke groet, Jelske

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.