1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Hoe zit dat?? --> Medische indicatie voor vervoer

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 27 Juli 2011 19:52
Ik ben moeder van een jongen van 9 jaar. Sinds 15 maart 2001 heeft hij een PGB.
Zijn Geïndiceerde functies zijn: Begeleiding individueel klasse 2 en begeleiding groep klasse 1 incl vervoer.

Nu is het zo dat we 4 uur per week thuis individuele begeleiding voor hem hebben
en elke woensdagmiddag gaat hij naar een zorgboerderij.

's Woensdags breng ik hem altijd en haal ik hem ook weer op, ik ben hiermee zo'n uur per dag kwijt en tot nu toe heb ik ook altijd de kosten op me genomen van de brandstof.

Nu moest ik het verantwoordingsformulier invullen en daardoor herinnerde ik me weer dat zijn budget inclusief vervoer is. :oops:

Ik kan natuurlijk een taxi gaan regelen, maar voor mijn zoon is het fijn dat ik hem kan brengen en halen.

Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpassen, mezelf dus een vergoeding geven en kan dit ook nog met terugwerkende kracht tot 15 maart?
Ik hoop op een antwoord:-)

Ik moet uiterlijk zaterdag het formulier opsturen, omdat ik daarna met vakantie ben.

Hartelijke groet,
Brenda
Geplaatst: donderdag 28 Juli 2011 16:25
Beste Brenda,

Wanneer er een indicatie is voor vervoer dan mag u een zorgverlener een vergoeding geven voor de tijd en de kilometers die de zorgverlener besteedt als vervoer. U mag dit als ouder ook zelf doen.

Wat moet u hiervoor doen?
U sluit een zorgovereenkomst af met een familielid. Hierin spreekt u een vergoeding per uur of per maand af en kunt u de vervoerskosten opgeven als reiskosten. U mag maximaal 19 cent per gereden kilometer belastingvrij vergoeden. Het is belangrijk dat u bijhoudt hoeveel kilometer er gereisd is en op welke datum. Heeft u deze gegevens nog over de afgelopen maanden? Dan kunt u ook de overeenkomst met terugwerkende kracht invullen.

Hoe verantwoorden?
Op het verantwoordingsformulier schrijft u uw eigen Burgerservicenummer en het totaalbedrag. Bij zorgfuncties kruist u vervoer aan.

Dit bericht is geplaatst namens het SVB Servicecentrum PGB
Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2011 11:51
Volgens mij klopt dit niet! Reiskosten zoals omschreven ( belastingvrije etc ) gelden alleen maar voor woon werkverkeer voor een zorgverlener.
Als ouder heb je geen woon/werkverkeer!
Klopt mijn zienswijze?
vr groet
Caroline
Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2011 12:21
Dank je wel!

Ik heb inmiddels alle formulieren die nodig zijn ingevuld, dus ga ervanuit dat het zo goed moet komen.

En wb die kilometers.. het gaat om indicatie vervoer, dus neem aan dat ik die km's wel kan opvoeren onder die noemer..
groeten Brenda
Geplaatst: vrijdag 29 Juli 2011 14:37
Beste Carolina,

Een inwonend familielid kan inderdaad geen reiskosten declareren omdat er geen sprake is van woon-werk verkeer. Vervoerskosten mag een inwonend familielid wel declareren.
U kunt contact opnemen met het zorgkantoor wanneer u vragen heeft over hoe dit goed te kunnen verantwoorden.

Dit bericht is geplaatst namens het Servicecentrum PGB.
Geplaatst: maandag 02 November 2015 14:40
Wie kan mij uitleggen wat de term "medische indicatie voor vervoer" betekent. Wij hebben voor onze dochter ZIN. Wij hebben dus geen beschikking over een PGB. Wij brengen onze dochter zelf naar de zorgboerderij. Kunnen wij de vervoerskosten ergens declareren?
HJ Geplaatst: vrijdag 11 December 2015 10:45
Met de regiotaxi kun je overal heen . :roll:
HJ Geplaatst: vrijdag 11 December 2015 10:54
Jessica toendertijd heette dat het kind gewon drukker was nu hebben ze er een etiketje opgeplakt .
Maar als jij het niet kunt accepteren hoe moeten je kinderen dit dan doen ?
En ja dan heb je gewoon pech dat je niet kunt werken maar als je echt van je kinderen houdt heb je die er graag voor over :x
Suzanne Geplaatst: vrijdag 11 December 2015 11:27

Wie kan mij uitleggen wat de term "medische indicatie voor vervoer" betekent. Wij hebben voor onze dochter ZIN. Wij hebben dus geen beschikking over een PGB. Wij brengen onze dochter zelf naar de zorgboerderij. Kunnen wij de vervoerskosten ergens declareren?




Als je ZIN hebt, zou je kunnen vragen of de zorgboerderij je dochter wil komen halen. Zij kunnen er namelijk wel een vergoeding voor krijgen. En als ze geen vervoer hebben, zou je kunnen vragen of zij jou dan willen vergoeden. Er is immers wel een indicatie voor.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.