1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

partner in huren ?

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 22 December 2006 21:57
hallo allemaal,
vanmiddag hebben we te horen gekregen dat wij voor onze dochters met ehlers danlos type 3 pgb krijgen voor 3.9 uur perweek,
nu wil mijn mijn graag de ondersteunende taken op nemen maar hoe of wat moeten we dit regelen, wil iemand ons helpen.
onze dochters zijn bijna 13 en 10 jaar en hebben veel ondersteuning nodig voor onderander bezoeken aan artsen en fysio en sporten gaarne advies en hulp.

voor een ieder prettige dagen en een vooral gunstig 2007 op pgb gebied

groetjes gerda
Geplaatst: zaterdag 23 December 2006 16:49
hallo,
in de map die je krijgt bij je indicatie, (kan ook wat later over de post komen) zitten overeenkomsten. Er zit ook een tussen voor partners of familieleden. deze kun je invullen. persoonlijke tips: bij dit contract kun je een contract voor onbepaalde tijd aankruisen. (niet te snel voor anderen doen.) je zou op papier 30 euro per uur kunnen verdienen. dat is een bedrag wat vaak gebruikt wordt. Als je zelf weet dat je het geld van het pgb zelf goed en bewust gebruikt en je kunt op deze manier de ondersteuning voor je kinderen zo goed aan, dan heb je maar 1 ding te doen met het geld: zorgen dat het aan het eind van het jaar op is! het geld is bedoeld om passende en juiste begeleiding te geven en kan je partner dan dan is het verantwoordingsformulier alleen om te zorgen dat je over je verdiensten belasting betaalt.En dan heb je het pgb zo besteed dat het goed terecht komt. hoeveel je dan gemiddeld per maand uitbetaalt is niet belangrijk, dat kun je zo verdelen als wenselijk is. als zo je zorglast maar verlicht wordt.
Geplaatst: zondag 03 Februari 2008 09:38
lieve mensen, ik ben bij een bijeenkomst geweest van per saldo, ik vindt dat uitbetalingen aan partners en familie wel heel gemakelijk gaat, ik las een verhaal van een moeder die schrijft dat ze 24 uur voor haar kindt zorgt, zo werkt dat dus niet we praten over gebruikelijke zorg die iedere ouder heeft, en overstijgende zorg, mensen die hun hele pgb besteden aan partners maken het kapot voor anderen, dit pikt de regering nooit.wij hebben twee kinderen met adhd en een ouder met adhd, dit valt echt niet mee (zoals voor vele) mijn man krijgt ook een klein bedrag van pgb maar zeker geen grote, laten we met elkaar verstandig blijven en de boel niet kapot maken door onszelf rijk te rekenen, ik hoor maar al te vaak dat er terug betaald moet worden. ik heb gewoon een zorgkantoor in de arm genomen en ben daar heel tevreden over, daar is het ook voor bedoeld, profecionele hulp, er zou wel wat gedaan mogen worden aan de bedragen die ze vragen, mijn pgb is niet toereikend op deze manier.

vriendelijke groet T
Geplaatst: maandag 04 Februari 2008 17:57
ik heb minder problemen met mensen die zich 24 uur inzetten! waarschijnlijk hebben ze een kind dat veel verpleegkundige onverwachte zorg nodig heeft, mogelijk zelfs terminaal. die zetten hun leven 100% in voor hun kind. de afleding die je met een baan er naast hebben bedanken ze voor. je zet je zelf er voor in om optimaal er helemaal voor in te zetten. het is vaak in deze situaties niet eens betaalbaar deze acute en zware zorg op de gewenste tijd te krijgen. maar de kinderen die ik ken, hebben een gedragss beperking en ouders plannen dan vooruit een dagje zwemmen of dierentuin en betalen zich daar per maand 50 tot 500 euro per maand vooruit. niet omdat het levensbedreigend was maar het de aandacht en betrokkenheid van het kind tegemoet komt! zeker belangrijk en mooi dat het kan maar staat vaak niet in verhouding met de 24 care die sommige kinderen dringend nodig hebben.
Dennis Geplaatst: woensdag 06 Februari 2008 22:38
nou ik vind ook dat je daar niet zo guw over kunt oordelen dat het gebruikelijke zorg is en dat je je als ouders niet zo gauw uit mag laten betalen.
ik snap best als je 3 mensen met adhd in je gezin hebt niet makelijk is .
maar mensen met en verstandelijk en al dan lichamelijkk waar ook veel verzorging bij komt kijken Soms ook s'nachts dan mag je toch niet zomaaR oordelen dat het gebruikelijk zorg is .
en dat ze zich daar zelf niet voor mogen uit betalen want om hier naast ook nog een gewone baan te hebben zou wel heel veel gevraagd zijn .

en dit je kunt die dingen niet zomaar over een kam scheren en als het goed is wordt (en moet dit ) bij het indicatie geven al duidelijk zijn of dit het geval is .
en dit bepaald dan ook het hoogte van je budget en reken maar hoe hoger het budget is hoe zwaarder de persoon in kwestie gehandicapt en zorg nodig heeft .
Gast Geplaatst: maandag 11 Februari 2008 21:47
Hallo, laten we ff voorop stellen dat wij geen gebruikelijke kinderen hebben en er dus ook geen sprake is van gebruikelijke zorg, in geen enkel opzicht. Gr. Ingrid.
Geplaatst: maandag 11 Februari 2008 22:14
de reactie: gebruikelijke zorg is meer dan logisch! die termen gebruikt het ciz ook. een kind van 2 jaar moet regelmatig verschoond worden of die nou gehandicapt is of niet: dus gebruikelijke zorg. een kind van 3 moet je helpen met aankleden: gebruikelijke zorg dus! een kind van 8 gaat niet alleen zonder begeleiding met openbaar vervoer, gebruikelijke zorg. daarom moet er eerst een filter zijn met wat normaal is voor een bepaalde leeftijd, en pas als die zorg meer is dan wat bij een gemiddeld kind hoort, heb je het over de mogelijkheid tot pgb. die gedachte vind ik zeer begrijpelijk en logisch.
Gast Geplaatst: dinsdag 12 Februari 2008 00:08
Hallo,
Zeker moet een kind worden verschoond, geholpen en begeleid en ook nog wel veel meer.
Het gaat ook om de manier waarop: een gehandicapte verschoon en kleed je niet 'even', ook niet een kind Net zo min dat je 'even' gebruik maakt van het openbaar vervoer (ook niet met een volwassene).
Niet voor niets ligt de term 'gebruikelijke zorg' onder vuur en benodigt m.i. aanpassing (ik ben gelukkig niet de enige). Er zou niet gekeken moeten worden naar wat 'normaal' is, maar alleen gelet moeten worden op de hulpvraag en de situatie.
Daarnaast ligt de tressfactor bij verzorgende ouders veel hoger (is heel individueel), 24/7 zorg en dat wordt ook meegerekend.
Al bij al vind ik toch dat wij geen 'gebruikelijke' kinderen hebben en er dus geen sprake van 'gebruikelijke zorg' kan zijn.
Het feit dat er indicaties afgegeven worden bij ook nog jonge kinderen spreekt voor zich.
Nogmaals, dit is mijn persoonlijke mening.
Gr. Ingrid.
Geplaatst: dinsdag 12 Februari 2008 07:00
als ik zie dat kinderen met adhd alleen: 1500 euro in de maand minstens krijgen, waar zit dan het negatieve gevoel in dat je eerst de gebruikelijk zorg er af moet halen? ik ken een paar kinderen met een echte handicap met daarnaast een situatie dat ze regelmatig verpleegkundige zorg nodig hebben. voor dat kind is er per maand 3 keer mijn salaris...! ik ben er blij om. mijn functie is leidinggeven. ik zou 8 uur per dag kunnen werken en dat 3x op een dag is 3x8=24 uur.. een snelle rekensom die niet helemaal klopt maar toch... ik ken een paar mensen die niet genoeg pgb per jaar hebben en dan ook zelf zeggen dat ze het geld verkeerd hebben besteed of je ziet het zelfs.. de grote meerderheid zit in december met: help ik heb mijn geld nog niet op! ik begrijp heel goed dat dit niet de woorden zijn die gewenst zijn, en natuurlijk ben ik hier ook blij mee, maar ik had toch liever een passender verdeling maar hoe we dat voor elkaar krijgen,dat weet ik ook niet! de run op een pgb is zo groot daar zijn we niet als volk op berekend. het pgb betalen we met heel nederland door mee te betalen.1 kind met adhd tegenover hoeveel betalende kunnen we opbrengen met elkaar? echt gegund hoor, maar we moeten het ook als heel nederland betalen en het gemiddelde bedrag aan zorg moet toch of via premies, ziekefonds of belasting bij iedereen weg komen. wat heb je hier voor over als niet gebruiker? ik zeg dus niet dat ik dat niet wil betalen, maar een onkostenverhoging voor "zorg" voor de burger met netto 200 euro zou dan in de buurt komen, grof geschat...

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.