1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

ondersteunende begeleiding in dagdelen

Auteur Bericht
Jose Geplaatst: zondag 10 December 2006 14:37
Hoi,

Wie kan mij uitleggen wat het verschil is tussen ondersteunende begeleiding en ondersteundende begeleiding in dagdelen. Als de pgb-HOUDER ondersteunende begeleiding in dagdelen heeft mag hij die dan ook gebruiken om iemand in te huren voor ondersteunende begeleiding in uren?

José
Geplaatst: maandag 11 December 2006 11:27
alle functies en uren of dagdelen mag je zo verdelen als de budgethouder denkt dat goed is.
Volgens mij is dagdelen een lager tarief. een uurtarief is hoger dan een dagdeel wat je terug rekent naar uren. Dagdelen kun je besteden met meer mensen tegelijk. je hebt bijvoorbeeld een club voor kinderen met adhd, dan betaalt elk kind een dagdeel van 50 euro (6 kinderen.) dan kun je hier de kosten prima van betalen. maar prive voor 1 kind dezelfde tijd (een dagdeel)
zou 50 euro te weinig zijn. met dagdelen heb je meerder zorgvrager nodig om een salaris en andere dingen te bekostigen. uren is om 1 op 1 begeleiding te kunnen betalen.
Jose Geplaatst: maandag 11 December 2006 13:31
bedankt voor het antwoord ik had vandaag ook al het zorgkantoor gebeld met deze vraag. Zij konden het me niet uitleggen. Je uitleg is helder voor me.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.