1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pleitbrief

Auteur Bericht
Gabrielle Geplaatst: zaterdag 09 December 2006 12:32
:?: Wie heeft er voor mij een voorbeeld van een standaard brief zodat aanvraag bij CIZ zal versnellen. zorgvrager heeft mij gevraagd zijn belangen te behartigen. Dit is de eerste keer dat ik PGB papieren invul en zie dat als er van een professional documenten meegestuurt worden zoals een pleitbrief dat de aanvraag sneller verwerkt wordt.
Ik ben geen medisch professional wel geestelijk. Client is in isolement, als kunstschilder wil hij weer onder de mensen, liefst in een atelier met meerdere.
Hoe pak ik dit aan?????
Gab
Geplaatst: maandag 11 December 2006 11:19
het is denk ik het handigste om stichting MEE in te schakelen.
zij hebben alle kennis en ervaring.
Daarnaast als je van de site van de ciz het aanvraagformulier download kun je die wel vast opsturen. en de dag van invullen als gewenste ingangsdatum.
dan moet het 6 weken later in gaan. (ook al is het nog niet rond, die datum mag het starten als het toegezegd wordt!)
maar voordat je een indicatie krijgt moet er een diagnose zijn.
dus er moet door een arts of psychiater een officeele ziekte of aandoening beschreven worden.het moet een naam hebben, en dat zou wel eens tijd kunnen kosten.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.