1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Problemen PGB en WMO na 1 januari 2007

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 24 November 2006 11:14
Als budgethouder kun je na 1 januari 2007 niet meer kiezen voor huishoudelijke verzorging wanneer je daarvoor geen indicatie hebt. Komen niet veel budgethouders met hun hulpverleners in problemen? jdgr.
Geplaatst: zaterdag 23 December 2006 18:15
Als budgethouder kun je na 1 januari 2007 niet meer kiezen voor huishoudelijke verzorging wanneer je daarvoor geen indicatie hebt. Komen niet veel budgethouders met hun hulpverleners in problemen? jdgr.

ik denk dat de vraag niet helemaal duidelijk is...! hoe bedoel je de vraag?
wat voor problemen en waar ben je bezorgd om?
Het kan een goede vraag zijn, maar ik begrijp de vraag in ieder geval niet hhelemaal.
Geplaatst: vrijdag 12 Januari 2007 20:47
Na 1 januari 2007 mag je geen huishoudelijke verzorging inkopen van een PGB wanneer je GEEN indicatie hebt voor huishoudelijke verzorging. Voor die tijd mocht dat wel en kon je dus als budgethouder daar voor kiezen en je hulpverlener in dienst nemen en een arbeidsovereenkomst daarop afsluiten. Als budgethouder moet je dus andere afspraken en arbeidsovereenkomsten gaan maken om niet in problemen te komen bij de verantwoording. Ik kreeg zelf een advies met die hulp maar te stoppen per 1 januari. Niet leuk en niet wenselijk ! Is het probleem nu duidelijker? (sorry voor de wat late reactie) jannie dgr.
Geplaatst: zondag 14 Januari 2007 18:39
als je denkt dat je huishoudelijke hulp nodig hebt en dit kunt aantonen lijkt het me logisch dat je hier een indicatie voor krijgt! of zit je net als veel andere gezinnen: als je een partner of volwassen kinderen thuis hebt vinden
ze dat die de thuis huishoudelijke maar op moeten nemen! hoe terecht of onterecht ook! dus dan kun je inderdaad vaak deze functie niet krijgen! maar heb je wel recht op begeleiding of verzorging en je kunt voor het bedrag wat je hier voor krijgt goed uit, sterker nog: je kunt deze functie voordelig inkopen en hebt geld over dan zou je dan kunnen benutten voor huishoudelijke hulp! is dat eerlijk? ja en nee. strikt genomen had je geen recht op huishoudelijke hulp dus heb je het niet nodig en hoef je deze functie ook niet in te zetten! maar als jij jou geld verantwoord besteed dan kun je onder de functie verzorging of begeleiding wel iemand het huishouden laten doen. verzorging klinkt
niet in overeenstemming met de gevraagde zorg maar begeleiding kan zeer divers zijn! van samen knikkeren tot winkelen, gesprektechniek en begeleiding in de huishouding. ik weet het niet of het zo klopt, maar niemand kan deze begeleidng van jou afnemen als je het als zo danig boekt en zo inkoopt! zo is het gewoon. zo kan het wel!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.