1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Werken zonder VAR

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 23 November 2006 10:52
Ik ben mij aan het orienteren om fulltime als freelancer te gaan werken en ben tegengekomen dat je ook zonder een VAR aan het werk kan. Althans.....dat zeggen ze. Heeft er iemand ervaring met het werken zonder een VAR? Ze profileren o.a. dat het belasting en verzekeringstechnisch voordeliger is.
Zie bijv www.zzp-oke.nl.
Grtjes,
Liset
Geplaatst: donderdag 23 November 2006 13:16
Oké, dat klinkt allemaal erg goed zeg! Ik zat met wat vragen en regelzaken bij het zelfstandig worden, wat hiermee in een keer eigenlijk uit de wereld is.

Als altijd ben ik bij dit soort dingen bang voor addertjes onder het gras. Denk aan al die postorder-kredieten wat ook allemaal pure zwendel is. Maar het concept is wél de moeite van het onderzoeken waard in mijn ogen.

Onderzoek het goed is mijn advies, dat iets volgens de wet is betekend nog niet dat het in de haak is. Als het bonafiede is dan is het wél een uitkomst!
Lenie Geplaatst: donderdag 23 November 2006 19:52
Zowat 4 jaar geleden gewoon begonnen. Ingesprongen op een zorgvraag en door gerold. Netjes alles opgegeven aan de bel.dienst. En nog...weet ik niet hoe alles geregeld is. Ik heb inmiddels sinds 2 jaar wel van die var-verklaringen. Clienten die hem willen hebben kunnen hem krijgen. Ook een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten. En inmiddels werk ik "fulltime" gedeeltelijke als freelancer, gedeeltelijk op contractbasis bij (kleine) particuliere thuiszorgbureautjes. Gewoon lekker aan de slag gaan zou ik zeggen en je merkt vanzelf wat je allemaal nodig hebt.
J Geplaatst: donderdag 23 November 2006 23:16
hoi,

waarom doe je moeilijk over een VAR verklaring?
je vraagt er gewoon 1 aan en hebt er toch niets mee te verliezen?

succes met je onderneming.
Annelies Geplaatst: vrijdag 24 November 2006 10:34
Beste Liset,

Er zijn meerdere organisaties die hetzelfde concept aanbieden als ZZP-OKE.
Deze organisaties zijn wat duurder, maar die hebben weer andere voorwaarden ( soms gunstiger ). Het voordeel om zo te werken is dat je persoonlijke beroepsaansprakelijkheid wordt beperkt d.m.v. werken via een B.V. Toch is de omzet van een zelfstandig zorgondernemer vaak wat lager vergeleken bij andere ondernemers/ freelancers, waardoor de kosten om via zo'n instructie te werken, relatief wat hoog zijn.
Mocht je informatie hebben, o.a. hierover, dan kun je mijn informatieboekje bestellen. Stuur me daarvoor maar een email naar [email protected] .
Mijn website is : www.anneliesblekman.nl
Geplaatst: vrijdag 24 November 2006 11:46
Bedankt voor de reacties :) ! Neem ze mee.
Grtjes,
Liset

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.