1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Waar kan je een klacht indienen tegen een PGB-HOUDER???

Auteur Bericht
PGB zorg voor kinderen Geplaatst: woensdag 16 Februari 2011 14:31
Wie weet waar ik een klacht kan indienen tegen een PGB-houder?

Ik ben als ZZP-er een PGB overeenkomst aangegaan met de moeder van mijn cliënt (= PGB Houder)
Zij komt op meerdere punten het contract niet na, geeft het PGB geld aan dingen waar het PGB niet voor bedoeld is en weigert nu ook de overeengekomen uren uit te betalen. Ik heb een goede reachtsbijstand verzekering dus over die uitbetaling maak ik me niet zo druk maar ik ben van mening dat mensen zoals bovengenoemde PGB-Houder niet over een PGB zouden moeten beschikken en beter zorg in nature zouden kunnen krijgen.

Wie kan mij verder helpen?
Pim Geplaatst: woensdag 16 Februari 2011 17:48
Beste Esther,

Er is geen landelijk opererende 'klachtenlijn' voor PGB houders en/ of zorgverleners.
Wel zou u naar het zorgkantoor kunnen gaan en deze vraag daar neerleggen.
Het zou kunnen dat het zorgkantoor dan voor extra controle gaat zorgen, zeker omdat in 2011 de nadruk op controle is komen te liggen om fraude te bestrijden.
Wel is fraude doorgaans moeilijk aan te tonen.
Ik hoop dat u snel het geld kunt ontvangen waar u recht op heeft.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Indigozorg Geplaatst: donderdag 17 Februari 2011 00:12
Hallo Esther,

Ik dit geval zou ik de moeder heel duidelijk aangeven wat de gevolgen kunnen zijn dat ze het pgb geld aan andere zaken uit geeft dan aan de zorg.
Er zal verantwoording moeten worden afgelegd aan het zorgkantoor, als dit niet overeenkomt met jouw eigen administratie zal de cliënt (moeder) de eindverantwoordelijke blijven. Het niet gebruikte PGB zal terug moeten gestort naar het zorgkantoor, wat betekent dat de moeder het uit eigen zak moet gaan terug betalen en zelfs in de schuldsanering kan belanden.