1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

netto uurloon?

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 06 November 2006 23:05
Goedenavond,

Wat kan je als huishoudelijke hulp voor netto uurloon vragen ?

groetjes Lusie(madamfolle) :lol:
(verwijderd) Geplaatst: dinsdag 07 November 2006 21:16
kijk maar eens op de volgende website:
http://home.szw.nl/navigatie/dossier/dsp_dossier.cfm?set_id=77&link_id=96804
Geplaatst: woensdag 08 November 2006 19:41
Hm, dat zijn de minimum lonen. Belangrijk om in je achterhoofd te houden. Ik weet van een klant waar ik ondersteunende begeleiding geef, dat zij hun huishoudelijke ondersteuning (óók via PGB) bruto € 20,- geven. Dat ligt dus wel een heel eind boven het minimum loon.

Aan de andere kant wordt van die € 20 niet alleen de mevrouw betaald die schoonmaakt, maar ook de meneer die dat niet doet. Die meneer is de directeur en die regelt vervanging als die mevrouw ziek is. En als hem dat niet lukt, dan komt hij zelf.

Da's marktwerking in de zorg... Een stukje service voor een beetje meer geld. Ik werk volgens het principe 'Een uur niet gewerkt is een uur niet betaald'. Als ik ziek word stuur ik geen vervanging, maar ook geen factuur. Dat heeft óók consequenties voor mijn uurloon.

De vraag wat je uurloon is, is dus niet zo eenduidig te beantwoorden. Je moet kijken naar het totaalpakket.

Welke extra services biedt je:
- Vervanging bij ziekte
- Doorbetaling bij ziekte
- Eigen materialen die je gebruikt
- Koop jij de materialen of zorgt de klant daarvoor

Wat doe je met:
- Reiskosten
- Vakantiedagen
- Vakantiegeld
- Aanvaard je aansprakelijkheid voor die Ming-vaas op dat wankele randje

En zijn er nog specifieke bijkomende kosten? Denk aan eigen schoonmaakhandschoenen, kleding, etcetera. Hoe ga je daar mee om?

Dit soort zaken moet je altijd in samenhang zien met je uurloon. Oók omdat de Fiscus zich ook met deze vragen bezighoudt. Het is beter om van tevoren hier bij stil te staan, dan achteraf verrassingen te krijgen.

Ik weet niet of je iets hebt aan dit antwoord, maar als je post over je situatie zijn er altijd wel mensen te vinden die er al ervaring mee hebben. Dus laat het maar weten,
Greetz

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.