1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wat gebeurt er met het personeel???

Auteur Bericht
Marij Geplaatst: woensdag 01 November 2006 18:34
ik werk zelf als free-lancer in de huishoudelijke zorg...en maak me bezorgd over mijn situatie in januari 2007.
Niemand die enige duidelijkheid kan verschaffen...gemeentes niet....zorgorganisaties niet. :roll:
Moet ik solliciteren?
Moet ik solliciteren naar mijn eigen functie en adressen?
Is het verstandig om mij bij meerdere zorgaanbieders in te schrijven?
ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid komt in deze.
gr. M. Hellebrekers
Geplaatst: vrijdag 03 November 2006 12:22
voor zo ver ik hrt begrepen heb, heeft de wmo niets met het pgb te maken. Maar willen mensen : in natura"zorg dan zijn ze voor huishoudelijke hulp gebonden aan de contracten die de gemeente aangaat met de door hun gekozen zorginstanties. de awbz erkende bedrijven die zitten in spanning of de gemeentes wel een contract met hen aangaat.
als de keus voor pgb is gemaakt blijft het voor jou gelijk.
Ron Geplaatst: woensdag 08 November 2006 15:15
Indien u werkt als freelancer dan bent u in principe zelfstandige.
U bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van een andere aanbieder waar u als freelancer weer aan het werk kunt.

Wanneer u als freelancer werkt met PGB dan heeft u een contract met uw zorgvragr en niet de tussenpersoon /instelling.
U kunt uw contract met de zorgvrager aanhouden wat inhoud dat u hier aan het werk kunt blijven.
Krijgt u op de één of ander manier ontslag van de instelling / tussenpersoon dan bent u voor de wet wel in loondienst en geen freelancer.

U bent niet verplicht om te solliciteren.
Bent u niet in loondienstin dan heeft u geen rechten als iemand die in loondienst werkt.
Dit houd in dat u geen aanspraken kunt maken op W.W.

Gewoon weer en andere aanbieder zoeken het liefst meer.

Indien u al lang heeft gewerkt voor één aanbieder dan kunt u door de belasting worden aangemerkt als wel in loondienst.
Dit is voor u erg onvoordelig.
Kijk dit na en vraag hieromtrent info bij 'De Belastingdienst' en of de 'Kamer van koophandel'.
Geplaatst: donderdag 21 December 2006 11:31
Let op: er gaat wel een probleem ontstaan wanneer zorgvragers PGB-geld gebruiken om huishoudelijke zorg in te kopen terwijl ze daar geen indicatie voor hebben. Na 1 januari 2007 mag dat niet meer ! jannidgr.
Lenie Geplaatst: donderdag 01 Februari 2007 19:33
Ik wil graag weten of een zorgvrager ook verplichtingen heeft t.o.v. een freelance zorgverlener. Ik denk hierbij aan bijv. doorbetalen bij ziekte e.d. Volgens mij was (is?) dit niet zo, maar vandaag hoorde ik vage berichten als zouden de regels hieromtrent zijn veranderd. Er werd mij verteld dat wanneer ik langer dan 3 maanden (in ieder geval een bepaalde periode) bij een zorgvrager werk, ik recht zou hebben op doorbetaling als ik ziek word. Mijn werd verteld dat er zorgvragers zijn die hierdoor erg in de financiele problemen waren geraakt. Hoe zit dit? Heeft iemand hier een duidelijk antwoord op of kan iemand mij verwijzen naar materiaal (sites) waar ik een en ander kan lezer?
Alvast bedankt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.