1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wat gebeurt er met het personeel???

Auteur Bericht
Marij Geplaatst: woensdag 01 November 2006 18:34
ik werk zelf als free-lancer in de huishoudelijke zorg...en maak me bezorgd over mijn situatie in januari 2007.
Niemand die enige duidelijkheid kan verschaffen...gemeentes niet....zorgorganisaties niet. :roll:
Moet ik solliciteren?
Moet ik solliciteren naar mijn eigen functie en adressen?
Is het verstandig om mij bij meerdere zorgaanbieders in te schrijven?
ik hoop dan ook dat er snel duidelijkheid komt in deze.
gr. M. Hellebrekers
Geplaatst: vrijdag 03 November 2006 12:22
voor zo ver ik hrt begrepen heb, heeft de wmo niets met het pgb te maken. Maar willen mensen : in natura"zorg dan zijn ze voor huishoudelijke hulp gebonden aan de contracten die de gemeente aangaat met de door hun gekozen zorginstanties. de awbz erkende bedrijven die zitten in spanning of de gemeentes wel een contract met hen aangaat.
als de keus voor pgb is gemaakt blijft het voor jou gelijk.
Ron Geplaatst: woensdag 08 November 2006 15:15
Indien u werkt als freelancer dan bent u in principe zelfstandige.
U bent zelf verantwoordelijk voor het vinden van een andere aanbieder waar u als freelancer weer aan het werk kunt.

Wanneer u als freelancer werkt met PGB dan heeft u een contract met uw zorgvragr en niet de tussenpersoon /instelling.
U kunt uw contract met de zorgvrager aanhouden wat inhoud dat u hier aan het werk kunt blijven.
Krijgt u op de één of ander manier ontslag van de instelling / tussenpersoon dan bent u voor de wet wel in loondienst en geen freelancer.

U bent niet verplicht om te solliciteren.
Bent u niet in loondienstin dan heeft u geen rechten als iemand die in loondienst werkt.
Dit houd in dat u geen aanspraken kunt maken op W.W.

Gewoon weer en andere aanbieder zoeken het liefst meer.