1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

perplex ben ik ??

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 31 Oktober 2006 19:44
Goede dag,iedereen.

Ik had een aanvraag gestuurd naar een dienstverlening voor huishoudelijke hulp,erbij gezet dat ik een PGB had voor 5 uur per week.

Nu kreeg ik een antwoordt wat mij zeer verbaasde;
Ze schreef mij dat iemand die een pgb budget had een hoog tarief betaalde van 19.85 per uur,
Een particulier betaald 12,50 per uur.

Dit verbaasde mij zèèr want als ik me budget uit rekende kom ik uit op ongeveer 12 a 13 euro per uur.
En dit heb ik ook altijd betaald de voorgaande jaren.

Mijn vraag aan jullie ?
Komt dit bij jullie ook voor !!

Groetjes wiesgroetjes wies
Geplaatst: dinsdag 31 Oktober 2006 21:12
hallo,
op de site van www.persaldo.nl kun je de hulpgids opzoeken en daar kun je weer van elke bedrijf kijken wat ze bieden en ongeveer de helft van de bedrijven heeft hun tarieven erbij staan. ik heb eeb paar bekenen en dan zie ik dat de meeste bedrijven om die prijs zitten. ook wel logisch, naast het miminum loon van de medewerker komt er nog vaak verzekeringen over heen en dan nog de telefoniste en vervoer en schoonmaakmateriaal. duurder dan een kennis die je alleen het salaris betaalt. Maar misschien zit er eentje tussen die voor minder geld goed werkt levert?
succes
Geplaatst: woensdag 01 November 2006 10:07
Ik heb ook de ervaring dat partikuliere zorgbureau's erg hoge bedragen vragen voor huishoudelijke verzorging. Met een erg klein budget, red je dan het aantal geindiceerde uren niet!
Dat is de reden waarom ik er sinds een aantal jaren voor kies om mensen rechtstreeks bij mij in dienst te nemen, dat scheelt bemiddelings- en overheadkosten! Dan kun je de mensen zelfs royaler uitbetalen dan wanneer ze bij een zorgbureau zouden verdienen!!
Geplaatst: woensdag 01 November 2006 11:25
dank jullie wel voor de reactie ja heb ook al gezocht naar een particulier maar helaas,die ik aan geschreven had waren al bezet jammer maar ik zal verder zoeken.
groetjes wies
Geplaatst: vrijdag 03 November 2006 12:30
het is logisch dat een bedrijf meer geld kost! maar dat is het leuke van kiezen met een pgb. je kunt kiezen voor een buurvrouw die erg betrokken is, gezellig en flexibel. maar wat meer stress geeft als het niet meer werkt en je wil van haar af! of je bent het niet met elkaar eens over de betaling. Daar in tegen als je kiest voor een bedrijf heeft die daar via allemaal regeltjes en verzekeringen en onkosten veel onkosten aan. met als voordeel meer proffesioneel. (wordt bijgeschoold) kwaliteit is meetbaar, als het niet gaat, stop je er mee. je mag kiezen en ik raad mensen altijd aan om dicht bij huis en bij bekenden te starten. maar met een slag om de arm om een jaar later te stoppen. dan weet iedereen dat van te voren, ik zie vaak dat bekenden en vrienden te nonchalant worden in hun werk en het niet serieus nemen. en dat de meeste dan toch later voor een bedrijf kiezen. het zou mooi zijn als het goedkoper kon!
Geplaatst: woensdag 07 Maart 2007 00:41
Ik betaal mijn huishoudelijke hulp € 10,00 bruto per uur inclusief vakantiegeld en vakantie uren. En ja, ook ik loop er tegen aan dat het moeilijk is om een hulp te vinden. Ik leef van een uitkering en kan gewoon niet extra geld op tafel leggen. Anita
Geplaatst: zondag 25 Maart 2007 20:39
inderdaad anita,
zo is het met mij thuis ook,ik betaal het zelfde bedrag nu als jij aan jou hulp .
Ik zelf heb 5 uur hulp nu moet ik binnen kort een her indicatie aanvragen,
wanneer ik dit moet doen weet ik nu niet mijn indicatie is in ieder geval eind 2008 af gelopen.
Ik hoop dan dat ik dan het zelfde krijg als nu.
wies
Geplaatst: donderdag 24 Mei 2007 14:29
Wat ik heb gedaan ik heb gedaan is een bemiddelingsbureau iemand zoeken voor mij met wie het klikt en zelf het contact direct met mij laten regelen. Dan heb ik hun een bedrag betaald, maar dan betaal ik wel zoals iedereen gewoon 12 a 13 euro uit. Zo ben ik snel goedkoper uit en heb ik meer van mijn PGB over.
Geplaatst: donderdag 13 December 2007 14:57
Beste Sonne, zou je mij enkele namen kunnen geven van bureautjes die zeer hoge bedragen vragen voor hulp? Dit om persoonlijke redenen, mailen kan naar
<-- deleted by moderator -->

je zou me hier heel erg mee helepen, alvast bedankt

<--edit-->
Dit bericht is door de moderator aangepast. Het forum is bedoeld om elkaar te helpen en er is ook ruimte voor discussie. Deze gebruiker heeft niet als doel om op het forum een discussie te voeren, maar wil enkel negatieve verhalen over het PGB via e-mail ontvangen. Hiervoor is het forum niet bedoeld.
<--edit-->
Geplaatst: donderdag 06 Maart 2008 17:13
Beste allemaal,
ik heb wat slechte ervaringen met buro's en dacht dus zoals meerderen laat ik dan een hoog bedrag betalen een de hulp wel zo eerlijk dacht ik. nu ben ik niet meer zo zeker van het idee als ik goed betaal werkt de hulp dus ook beter. 3 uur over een douche, een wastafel en het bad vindt ik belachelijk. Het is moeilijk een goede hulp te vinden, tenminste wel voor mij. Als het mogenlijk is zou ik ook graag het adres krijgen van een eenmalig bemiddelingsburo, want ik zoek nu als contacten met gewone schoonmaakbedrijven en die zijn pas ECHT DUUR, voor minder dan 30 euro per uur komen ze niet.
jolanda
Geplaatst: donderdag 06 Maart 2008 22:50
werken betekent de zorgvrager serieus nemen...! jij bepaalt. jij bepaalt wat er gebeurt en hoe en hoeveel tijd er aan besteedt mag worden. dat is de harde realiteit.

aan de andere kant gaan weinig mensen uit liefde voor het vak bij een ander schoonmaken. het is denk ik een feit dat mensen kiezen voor huishoudelijke hulp vooral om hun eigen salaris te verhogen. wel zijn ze zo enthousiast dat ze dit doen waarbij de zorgvrager aanwezig is en misschien ook het contact met jou waarderen en op prijs stellen! maar mensen staan niet in de rij om een ander zijn wc te boenen, en zit je met de frustrerende situatie dat je uit weinig aanbod de beste moet zoeken en dat is geen prettig idee. waardering en duidelijk zijn zal de zorgaanbieder helpen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.