1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

per uur of per dagdeel uitbetaald worden?

Auteur Bericht
Caecilia Geplaatst: maandag 16 Augustus 2010 12:34
Ik zie in het tarievenschema dat er per uur wordt gerekend, maar ook per dagdeel, wat voor de PGBhouder aanzienlijk goedkoper is.
Wanneer mag een PGBhouder een dagdeeltarief rekenen?
Heleen Geplaatst: maandag 16 Augustus 2010 18:57
vier aaneengesloten uren is een dagdeel. :D
Geplaatst: maandag 16 Augustus 2010 19:57
Volgens mij is het verschil dat begeleiding dagdelen worden geïndiceerd voor begeleiding in een groep. Begeleiding in uren is individueel en dus duurder. Begeleiding in een groep is goedkoper omdat er dan van meerdere cliënten inkomsten zijn. B.v. op de zorgboerderij zijn op een dagdeel al snel 5 cliënten aanwezig.
Groet Joke
Marie Geplaatst: donderdag 26 Augustus 2010 14:18
Hallo Caecilia,

De indicatiesteller (CIZ/Jeugdzorg) "bepaalt" of de PGB-houder in uren of dagdelen krijgt, wat mede afhankelijk is van de hulp-/zorgvraag die de klant heeft.

Van dit budget mag de PGB-houder hulp inkopen, zowel individueel als in de groep. Daar is deze persoon - volgens de Zorgkantoren - helemaal vrij in om dit naar eigen wens in te vullen(groepstraining, dagactiviteit, groep- of individuele begeleiding).
De invulling van het budget kan wel van invloed zijn op de latere herindicatie als blijkt dat de PGB-houder hoofdzakelijk individuele begeleiding heeft ingekocht van het budget in dagdelen (of andersom).

Als jij - als zorgverlener - je richt op individuele begeleiding en je krijgt deze vraag, dan kun je deze PGB-houders ook deze ind. begeleiding geven, al hebben ze PGB in dagdelen.

Vriendelijke groet,
Marie Hoekstra
Naomi Geplaatst: zondag 15 Mei 2016 18:16
Je mag dan dus de begeleiding ook individueel geven, maar krijg je dan ook het individuele tarief of het groepstarief?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.