1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Nieuw in pgb-wereld en een aantal vragen

Auteur Bericht
Debby Geplaatst: donderdag 19 Oktober 2006 23:09
Hoi ik ben erg nieuw in de pgb-wereld, zeer enthousiast en nog erg opzoek naar hoe alles in elkaar zit.

Kan/wil iemand mij een aantal dingen uitleggen ( :roll: of sites geven waar ik de info kan vinden)
- Wat de 2-dagen regeling inhoudt? Want val je hier ook onder als je bijvoorbeeld 4 uurtjes p.w. bij 1 client begeleiding geeft? Of houd dit in dat je 2 hele dagen begeleiding verleend (dus min 16 uur p.w.)?
- Wat is het verschil tussen freelancer en in loondienst?
- Kun je naast je baan meerdere pgb-clienten hebben zonder dat dit belastingtechnische gevolgen heeft?
- Wat is VAR?

Misschien komen er na de antwoorden nog meer vragen bij mij op, hoop dat jullie het geduld hebben om dit te beantwoorden :D
Dank je alvast voor de hulp.
Geplaatst: vrijdag 20 Oktober 2006 01:07
- 2 dagenregeling houdt in dat je maximaal 2 dagen werkt bij een PGB houder. Het gaat niet om het aantal uren, maar het aantal dagen. Als je bijv. op 2 dagen beide dagen 8 uur werkt = 16 uur, dan valt dat onder de 2 dagenregeling, maar als je 5 dagen 1 uur werkt, dan niet, omdat het over meerdere dagen is uitgespreid.