1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

starten voor jezelf als zorgaanbieder.

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 09 Juni 2010 20:08
Hallo,

ik ben nieuw op deze site.
Nu is het zo dat ik opzoek ben naar informatie om parttime voor mezelf te beginnen als zorgaanbieder voor mensen met een pgb. ik werk nu op dit moment nog full- time, in de gehandicaptenzorg.
Is er iemand die weet waar ik precies op moet letten, dit kan ik namelijk nergens echt duidelijk vinden.

Gr Brenda
Sylvia Geplaatst: woensdag 09 Juni 2010 22:33
Hallo,
Je vraag is erg onduidelijk......
Ik zou beginnen met het doorlezen van alle vragen die hier al over gesteld zijn, over contracten, uurtarieven e.d. Er is op dit forum al veel informatie te vinden.
Bij de SVB kan je ook veel informatie krijgen over de werking van het PGB.

Succes,
Sylvia (Kindiko)
Geplaatst: donderdag 10 Juni 2010 21:31
Alvast bedankt voor de tip, ik ga zeker kijken op de site van het SVB.
Die had ik nog niet bekeken :) , was op het internet, nog niet veel verder dan deze site en die van Per Saldo.
Verder ben ik al wel bij KVK geweest en heb daar een seminar gevolgd zzp-er/ startend ondernemer. Hierdoor zijn sommige dingen al wel beetje duidelijk geworden, maar ook dingen weer onduidelijk. Het was meer gericht op dingen in het bedrijfsleven. wat ik mij nu af vraag, en ik heb dit ook in de seminar gevraagd;
Kun je als (parttime) zorgaanbieder worden gezien voor belasting als ondernemer? :?
Het antwoord hierop in de seminar was dat, dit waarschijnlijk niet echt haalbaar is.
Inkomsten die je hier mee verdiend zullen waarschijnlijk worden gezien als inkomsten uit overige werkzaamheden?


gr
Pim Geplaatst: donderdag 10 Juni 2010 22:42
Geachte mevrouw Den IJs,

Als ondernemer voor de inkomstenbelasting moet u inderdaad voldoen aan de urennorm van 1225 uur per jaar (zover mijn informatie strekt is dat niet naar rato).
Valt u onder deze norm dan kunt u wel u inkomsten opgeven als resultaat uit overige werkzaamheden.
Als u echter werkt als freelancer en sowieso niet verwacht dit meer dan 20 uur per week te gaan doen kunt u ook overwegen om eens te kijken naar de mogelijkheid om uw werk aan te laten merken als freelance werkzaamheden.

Dan heeft u daarvan geen belastingvoordelen die horen bij ondernemerschap, maar ook een boel minder verplichtingen
Kijk voor meer informatie op:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-03.html
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Care Free Geplaatst: zondag 20 Juni 2010 10:43
Hoi Brenda,

als je dit wilt gaan doen is het verstandig voor jezelf een ondernemingsplan te schrijven. Begin gewoon met het verzamelen van vragen die je voor jezelf hebt en doe vervolgens onderzoek. Kamer van Koophandel, Belastingdienst, SVB, deze site, de site van Per Saldo etcetc zijn prima gegevensbronnen.
Groet Dita
Geplaatst: dinsdag 22 Juni 2010 21:27
Wederom weer bedankt voor deze tip.
Ben inmiddels inderdaad maar eens begonnen met alle vragen die boven komen maar eens op te schrijven. Werkt prettig, je kan zo gericht zoeken naar de juiste antwoorden.

Gr brenda
Geplaatst: zondag 22 Juni 2014 11:38
Omdat ik per ingang van 1 juli a.s werkloos wordt. Ben ik mijn aan het orienteren op de mogelijkheid om iets voor mezelf te beginnen.
Ik heb geen opleiding in de zorg gehad. Mijn baan was telefoniste/receptioniste. Veel contact gehad met mensen en sociaal ingesteld.
Omdat er heel weinig mogelijkheden zijn om weer als telefoniste/receptioniste te beginnen, wil ik me verdiepen of het niet wat is om wat te beginnen in de ouderenzorg. Een aanvulling op de reguliere zorg. Waar deze te kort schiet. Oudere mensen zijn steeds meer aangewezen op mantelzorg. Misschien dat daar mogelijkheden zijn. Hierbij denk ik aan mensen vervoeren naar ziekenhuis e.d. , boodschappen doen klussen e.d.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.