1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb en vakantie

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 08 September 2006 00:00
hoi
Wij willen volgende maand met vakantie gaan, maar omdat ik zoveel hulp nodig heb zijn wij genoodzaakt om iemand extra mee te nemen. Nou hoef ik die persoon niet per uur te betalen, maar wil wel graag iets doen. hoe kan ik dat het beste oplossen. kan ik bijvoorbeeld de reis of het verblijf van het pgb betalen. We gaan met de auto en op zich zijn de kosten niet zo heel hoog. wat voor oplossing kan ik hier eventueel voor bedenken.
groetjes frans
Geplaatst: vrijdag 08 September 2006 13:10
Je kunt alleen zorg uren uitkeren! (verzorging, begeleiding enz.)zowel aan een partner als aan je medewerker.
dus op papier staan een x-aantal zorguren.....
van dit bedrag wat die persoon of jij hier mee verdient ben je altijd vrij om dat mee te doen wat jij belangrijk vindt. logisch, want iedereen besteed zijn verdiende geld zoals hij wil: sigaretten, uit eten of op de bank zetten.
Je moet dus kijken wat de ander nodig heeft of wat je hem gunt.
Dus niet rechtstreeks aan een bedrijf of reis organisatie pgb betalen. tenzij het een stichting is die speciale pgb reizen in heeft. Anders als zorguren aan iemand uitbetalen, belasting opzij leggen en de rest kun je samen gebruiken om de vakantie mee te betalen. dit in zeer goed overleg!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.