1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hoe vinden we een buddy of maatje?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 30 Augustus 2006 12:19
Hallo wij (mijn zoon en ik ) zoeken een maatje voor belangrijke afspraken
onze zoon is 16 dus wil hij zijn moeder niet altijd meer mee hebben hoe lossen jullie dat op :roll:
Met vriendelijke Groet Marianne
Geplaatst: woensdag 30 Augustus 2006 19:12
Hallo,
ik heb hier als stichting ook wel eens over nagedacht!
wij hebben in ons werk vooral jongens met adhd of en pdd nos.
Het is uitdagend en leuk om te zien hoe deze jongens elkaar vinden. ook bekvechten maar ook veiligheid en erkenning vinden. De oudste is nu 14. Ik vraag me ook af hoe lang ze het bij ons met logeer weekenden leuk zullen vinden?
welke stoer knul laat zich sturen? zelfs als er niks aan de hand is schaam je je hier voor! je moet ook alle leuke dingen die op straat gebeuren overtreffen. je wil niet aan het handje van een begeleider lopen! ik heb in ieder geval een paar stoere mannen in dienst! zelf ook neigend naar adhd maar: ze laten zien , dat gek doen, er bij horen en plezier prima kan als je de grenzen maar bewaakt! grenzen van fatsoen, respect en gevaar! en dan kun je nog heel veel samen doen! dus mannen die een voorbeeld functie hebben zonder dat de 16-jarige zich beschaamd hoeft te voelen. dat is volgens mij belangrijk. wij zitten in friesland, ik zou wel meer willen nadenken en actief iets mee willen met deze leeftijds categorie.
Geplaatst: zondag 03 September 2006 14:43
Beste Marian,

Mijn twee zoons van 9 en 11 hebben beiden PDD-NOS. Ik heb voor elk een PGB en huur daarvan onder andere mijn overbuurjongen in, op oproepbasis. Die is heel stoer... hij fietst op sommige dagen bijvoorbeeld met ze mee naar school of begeleidt de oudste bij speciale gelegenheden waar hij 't in zijn eentje moeilijk mee zou kunnen hebben.

Je hoeft vaak helemaal niet zover te zoeken om iemand te vinden die zoiets leuk vindt en goed kan. Kijk eens rond in je vriendenkring; de kinderen van je vrienden? Neefjes, nichtjes? Leuke, betrouwbare buurkinderen... etc. etc. Verder kun je nog denken aan jongens/meiden die een bepaalde opleiding volgen die aansluit bij de problematiek van je eigen kind. Zo huren wij ook wel eens iemand in die de MBO-opleiding Sociaal Pedagogisch Werk doet en dat bevalt prima.

Succes!
Geplaatst: woensdag 13 September 2006 21:44
Hallo Sharedan,

Las je reactie op Pzn en ben benieuwd waar en hoe en wat jullie in Friesland aan zorgverlening leveren.
Ben op zoek voor mijn zoon van 12 met PDD-Nos, zie mijn advertentie.

Groet Ineke
Geplaatst: donderdag 14 September 2006 11:27
Hallo Ineke,
ik kon je advertentie niet zo gauw vinden, maar wij zitten in friesland.
www. born2try.nl
succes !
Lenie Geplaatst: maandag 09 Oktober 2006 22:44
Als ik die site van jullie aanklik, krijg ik een melding dat die niet gevonden kan worden en dat ik bijv. de spelling moet controleren!
Geplaatst: dinsdag 10 Oktober 2006 21:35
www.born2try.nl

mail: [email protected]
Geplaatst: dinsdag 10 Oktober 2006 21:38
ik krijg hem zelf ook niet!!!!
ik heb mijn man aan het werk gezet, hopelijk snel weer online.
Bedankt in ieder geval
Gr. petra

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.