1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

wat kan ik vragen per uur als freelancer ?!!

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 16 Augustus 2006 12:11
Hallo,

Wie kan mij een richtlijn geven van wat ik ong. in het uur kan vragen als freelancer ? is 20 euro veel ? incl. vervoerskosten etc..

thanks,

groetjes mij !
Nelleke Geplaatst: woensdag 16 Augustus 2006 13:44
Het uurloon hangt vooral af van wat je gaat doen, verpleging, verzorging, begeleiding, huishoudelijke verzorging?

Kijk eens op de websites van bureaus die bemiddelen tussen freelancers en zorgvragers, je hebt dan ongeveer een indicatie wat een bureau vraagt, en kunt dan onder hun prijs gaan zitten, zodat je aantrekkelijk bent om in te huren. :wink:
Geplaatst: woensdag 16 Augustus 2006 14:23
hallo Nelleke,

maar dat schilt nogal per bureau ?!, ik heb overal wat informatie opgevraagd en vindt het wel moeilijk. !

in ieder geval bedankt voor je feedback
Nelleke Geplaatst: woensdag 16 Augustus 2006 14:37
Op http://www.pgb.nl/showpage.php?pa=477
vind je de weektarieven die PGB-houders krijgen om zorg in te kopen. Daar gaat nog wel hun eigen bijdrage van af. Je kunt dan uitrekenen wat je uiterlijk per uur zou kunnen vragen. Maar uiteindelijk zal het wel zo zijn dat een budgethouder misschien 30 euro per uur krijgt van de SVB, maar jou slechts 20 wil betalen, omdat hij zo geld overhoudt om extra uren in te kopen, of dure invalhulp voor vakanties. Uiteindelijk is hij slechts verplicht jou het minimumloon te betalen! Ook relevant is: heb je diploma's, werkervaring? Doe je aan bijscholing, heb je speciale verzekeringen afgesloten? Dat alles moet je samen met de budgethouder afwegen. Hij heeft misschien een buurvrouw die wel voor 12 euro wil komen, dan zal hij 20 euro misschien erg veel vinden! Bepaal vooraf voor jezelf wat je minimum uurloon zal zijn, verder is het vooral een onderhandelingskwestie.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.