1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Uurtarief Gastouder - Wat kost een gastouder per uur?

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 10 December 2015 16:42
Wat betaal jij aan je gastouder per uur? En maakt het dan nog uit of ik de opvang voor 1 of meerdere kinderen regel? Want ik weet dat ook de buurvrouw hiermee bezig is dus misschien als het scheelt kunnen we het dan wel combineren. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?

Bedankt!

Groetjes,

Claudia
Nationale Hulpgids team Geplaatst: vrijdag 11 December 2015 09:42
Beste Claudia,

De maximum uurtarieven voor 2016 zijn definitief en gepubliceerd door het Ministerie van Sociale Zaken. De nieuwe maximum uurprijs voor de gastouderopvang bedraagt €5,52 euro per kind per uur. Natuurlijk kan het zijn dat je meer betaalt dan het maximum tarief (bijvoorbeeld als de gastouder alleen op jouw kind past of aan huis komt om op jouw kinderen te passen). Je krijgt voor de kosten boven het maximum uurtarief geen kinderopvangtoeslag.

Gastouders of gastouderbureaus bepalen hun eigen tarieven. Als een gastouder aan huis komt om te passen op jouw gezin moet je denken aan een tarief van gemiddeld €12,50 euro per uur (dan is het dus inderdaad een voordeel als je meedere kinderen hebt, zoals het kind van de buurvrouw erbij, omdat het dan in verhouding goedkoper is €6,25 bij twee kinderen en €4,17 bij drie kinderen.) Bij opvang bij de gastouder ligt het tarief tussen de 4 en 6 euro per uur.

Als ouder heb je recht op kinderopvangtoeslag, hoeveel? Dat is afhankelijk van het inkomen van jou en je partner.

Succes!

Groeten,

Manuela
Medewerker Nationale Hulpgids

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.