1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wel of niet inschrijven bij KvK?

Auteur Bericht
Geplaatst: dinsdag 27 Oktober 2015 19:45
Hallo,

Ik heb een vraag..

Binnenkort ga ik aan het werk voor 3,5 uur per week bij iemand met een PGB.
( dit is mijn enigste inkomsten, voor de rest heb ik geen inkomsten/werk, en ben ik huisvrouw)

Wat is voor mij nu verstandig?

Geeft ik zelf mijn inkomsten (bruto) op aan de belastingdienst, en hoeveel mag ik dan per jaar 'bijverdienen'? (zonder dat ik daarop op gekort wordt)
Of schrijf ik mezelf in bij de Kvk?? (en wat zijn dan de voor en nadelen?)
Een andere keuze is nog om te kiezen voor Opting-in...?!

Ik weet inmiddels niet meer zo goed wat voor mij het handigst is..

Hoor graag jullie reactie!
M.C.T Geplaatst: woensdag 28 Oktober 2015 12:29
Het handigste is gebruik maken van de opting in regeling. U betaalt dan de belasting in de maand, waarin U de inkomsten heeft.
In de praktijk zult U geen belasting hoeven afdragen, als dit Uw enige inkomsten blijven.
Als U nu van de belasting al de aanrechtsubsidie overgemaakt krijgt , heeft U een heffingskorting van €2000.- per jaar. Zonder aanrechtsubsidie is dat €3800.-
Dus resp. over de eerste € 5000.- of € 9500.- hoeft U geen belasting te betalen.
U betaalt wel de inkomensafhankelijke premie zorgverzekering. Dat is ongeveer 4%.

Als huisvrouw kunt U niet van de wind leven. Dus dit verhaal is anders als U een uitkering heeft. De heffingskorting van €1800.- heeft U dan al gebruikt. Ook wanneer Uw evt. partner die met zijn aangifte verrekend heeft.
Bij bijstand, WAJONG , WIA,WAO,WW en ANW moet U de uitkerende instantie op de hoogte stellen van Uw inkomsten. Eveneens als U / Uw echtgenoot partnertoeslag AOW heeft.
Marie Geplaatst: donderdag 29 Oktober 2015 20:15

Hallo,

Ik heb een vraag..

Binnenkort ga ik aan het werk voor 3,5 uur per week bij iemand met een PGB.
( dit is mijn enigste inkomsten, voor de rest heb ik geen inkomsten/werk, en ben ik huisvrouw)

Wat is voor mij nu verstandig?

Geeft ik zelf mijn inkomsten (bruto) op aan de belastingdienst, en hoeveel mag ik dan per jaar 'bijverdienen'? (zonder dat ik daarop op gekort wordt)
Of schrijf ik mezelf in bij de Kvk?? (en wat zijn dan de voor en nadelen?)
Een andere keuze is nog om te kiezen voor Opting-in...?!

Ik weet inmiddels niet meer zo goed wat voor mij het handigst is..

Hoor graag jullie reactie!

Esther Geplaatst: woensdag 11 November 2015 13:38
Bij mij is het dus precies hetzelfde. Ik werk ook 3,5 uur per week bij 1 gezin en heb verder geen inkomsten.
Heb jij je verzekerd tegen arbeidsongeschiktheid e.d.?

En wat is inderdaad het voordeel van inschrijven bij KVK dan?

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.