1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

tarief 24uurs zorg

Auteur Bericht
Mirjam Geplaatst: donderdag 17 Januari 2013 01:47
Hallo,

Sinds ruim een jaar werk ik als zzp verpleegkundige bij een bemiddelingsburo.

Ik heb ruime ervaring, heb veel extra bevoegdheden door behaalde modules en cursussen, onder andere infusen plaatsen, bloed afnemen, portacath aanprikken, capd spoelingen, thuisbeademing enz. Alleen dat laatste komt in thuiszorgsituaties voor.

Mijn uurtarief als verpleegkundige is 35euro en ik reken geen onregelmatigheidstoeslagen of reiskosten. mijn 24uursdiest tarief is 400 euro voor slaapdienst 450 euro voor waakdienst.
Mijn tarief voor alleen verzorgende taken is 30 euro.
Nou probeert het bemiddelingsburo, die zzp ers vrij laat in tarieven, mij op allerlei manieren te laten zakken in mijn tarieven waar ikzelf vind dat ik redelijke tarieven hanteer. Andere zzpers laten zich intimideren door dreiging geen werk meer te krijgen ed en zakken wel met hun tarieven.

Wat krijgt een PGBhouder netto voor verpleegkundige zorg, voor verzorgende hulp, voor 24uurszorg? Wat krijgt een buro van de zorgverzekeraar als het om AWBZzorg voor verpleegkundige zorg, verzorgende hulp en 24uurszorg?

Het bemiddelingsburo is daar totaal niet open en eerlijk in vermoed ik en op internet kan ik het juiste antwoord niet vinden.
Tcc Thuiszorg Call Center Geplaatst: donderdag 17 Januari 2013 12:30
Hoi Mirjam

Toevallig ben ik eigenaresse van een bemiddelingsbureau en ik vindt dat je idd redelijke tarieven hanteert. Het is zo dat jij zelf je tarieven afspreekt met de pgb-client, OF het bemiddelingsbureau doet dat, dta kan ook en die betaald jou dan het met jou afgesproken bedrag. Wat PGB-houders precies voor bedragen krijgen voor de div zorgsoorten hangt ook af van wat voor indicatie zij hebben, tarieven zijn vaak terug te vinden op de website van het ministerie. De AWBZ-tarieven voor de zorg zijn te vinden op de site van de NZA, hier staat precies wat er wordt betaald voor welke zorgsoort per uur. AWBZ - erkende instellingen maken afspraken met zorgkantoren en worden door die zorgkantoren vaak gekort of mogen maar max een bepaalde zorgbreedte inzetten, dit jaar heb ik geruchten gehoord over max 60/65 procent, dit betekend dus dat men of meer eigenbijdragen moet vragen bij de client of zelf de tarieven moet verlagen en dus ook jullie tarieven omlaag gaan. Of je daar in mee gaat is geheel aan jou, dreigen met geen werk meer geven, ik zou naar een ander bureau gaan.
Verder is het zo dat met de huidige indicaties het sowieso al moeilijk is om überhaupt 24-uurszorg op kwalitatief goed niveau in te zetten. Je merkt dus dat 24-uurszorg schaars wordt.

Hoop dat je hier wat mee kunt.

Succes!
Cecile Geplaatst: vrijdag 18 Januari 2013 17:20
Hoi Mirjam,
Je tarieven zijn zeer coulant! Ik zou denken op den duur: als dat bureau je niet voor dat geld wilt hebben, dan niet: er zijn een heleboel andere bureaux via welke je kunt werken, en wel prima betalen! Net zoals zzp'ers verschillende tarieven hanteren, doen bemiddelingsbureaux dat ook. En sommigen willen voor een dubbeltje 1ste rang zitten. Via de SVB zijn de tarieven die uitbetaald worden voor PGB zichtbaar.
Ik weet niet of het bureau waarvoor je werkt, van jou administratiekosten/ bemiddelingskosten vraagt....? Er zijn bureaux die dat doen, ook die dat niet doen.
Sterkte ermee,en met vriendelijke groeten
Mirjam Geplaatst: maandag 21 Januari 2013 12:09
Heel erg bedankt voor jullie bemoedigende reacties!
Ik ga verder kijken op internet naar aanleiding van jullie tips hoe het zit met de PGBtarieven.

In ieder geval hebben jullie reacties me gesterkt in het gegeven dat mijn tarieven zo raar niet zijn.

Nogmaals dank.

groet mirjam
Margriet Geplaatst: donderdag 24 Januari 2013 13:19
bij het nza staan de tarieven genoteerd voor verpleegkundige zorg, begeleidende zorg en verzorgend werk.
succes, ik vind dat je met jou certificaten, diploma's en ervaring maar een verrekt klein tarief hebt hoor! bij instellingen en pgb mag je ook gewoon reiskostenvergoedingen vragen (wel over de reiskosten btw 21 % berekenen) en ort is ook niet vreemd, ik vraag na 18 uur 20 %, zaterdagen 40 en zon en feestdagen 60 % ort.
Als je als zzp-er rechtstreeks onder het zorgkantoor gaat werken kun je mag je zelfs 75 % van het uurtarief vragen. Dan wel zonder ort en reiskosten. grt margriet
Berna Geplaatst: donderdag 24 Januari 2013 20:51
Hallo Mirjam,

Een jaar geleden kwam ik in loondienst op een 0 uren basis voor de PTZ. Ik verdiende hier ruim 20 euro per uur. ( hield ik over). Na drie maanden hoorde ik dat ik zzper moest worden omdat iemand in loondienst geen 12-24-48 uurs diensten mag draaien, wettelijk gezien. Eigenlijk zag ik dit allemaal niet zitten, maar ik werd niet meer gevraagd.
In november ben ik uiteindelijk overstag gegaan, maar had enorme moeite om de VAR-wuo te krijgen. Die heb ik nu een week in bezit.
Voor de 24 uurs zorg krijg je nu 400 euro, waar ik dus eerst in loondienst was. Bij een ander bureau maar 300 euro.
Als je deze bedragen gaat delen door 24 uur en de helft opzij legt voor de belastingsdienst, hou je 6-8 euro over per uur. Ik vind dit wel heel erg weinig voor zulk verantwoordelijk werk.
Ik leg de bemiddelingsbureaus nu maar naast mij neer en ik ben aan het proberen om via Mijn Keurmerk zorg te gaan leveren bij particulieren via een zorgkantoor. Ik hoop dit nog rond te krijgen voor 31 januari.
Ook ben ik bezig om in contact te komen bij meerdere verpleegkundigen/verzorgenden, om mij aan te sluiten, of om samen iets op te starten, zodat je de zorg met elkaar kan doen.
Misschien is dit ook een optie voor jou?
Waar woon jij?

Heel veel succes.

Groeten Berna
Geplaatst: dinsdag 20 Mei 2014 09:59

Een jaar geleden kwam ik in loondienst op een 0 uren basis voor de PTZ. Ik verdiende hier ruim 20 euro per uur. ( hield ik over). Na drie maanden hoorde ik dat ik zzper moest worden omdat iemand in loondienst geen 12-24-48 uurs diensten mag draaien, wettelijk gezien. Eigenlijk zag ik dit allemaal niet zitten, maar ik werd niet meer gevraagd.
In november ben ik uiteindelijk overstag gegaan, maar had enorme moeite om de VAR-wuo te krijgen. Die heb ik nu een week in bezit.
Voor de 24 uurs zorg krijg je nu 400 euro, waar ik dus eerst in loondienst was. Bij een ander bureau maar 300 euro.
Als je deze bedragen gaat delen door 24 uur en de helft opzij legt voor de belastingsdienst, hou je 6-8 euro over per uur. Ik vind dit wel heel erg weinig voor zulk verantwoordelijk werk.
Ik leg de bemiddelingsbureaus nu maar naast mij neer en ik ben aan het proberen om via Mijn Keurmerk zorg te gaan leveren bij particulieren via een zorgkantoor. Ik hoop dit nog rond te krijgen voor 31 januari.
Ook ben ik bezig om in contact te komen bij meerdere verpleegkundigen/verzorgenden, om mij aan te sluiten, of om samen iets op te starten, zodat je de zorg met elkaar kan doen.
Misschien is dit ook een optie voor jou?
Waar woon jij?

Heel veel succes.

Groeten Berna



Hallo!

Interessant om allemaal te lezen. Ik ben aan het kijken wat ik wil doen met mijn leven :P
Over 2 maanden ben ik gediplomeerd verpleegkundige - ben later gaan studeren, heb 4 kinderen en wil proberen dat allemaal te combineren als alleenstaande moeder.
En dit klinkt goed: samen met anderen zorgverlenen op een manier die bij jou past.
Ik wil wel in contact komen met verpleegkundigen en verzorgenden die hierin ook geïnteresseerd zijn. Ik woon in Groningen.

Groetjes,

Mirjam
Geplaatst: zaterdag 21 Mei 2016 12:18

Hoi Mirjam,
Je tarieven zijn zeer coulant! Ik zou denken op den duur: als dat bureau je niet voor dat geld wilt hebben, dan niet: er zijn een heleboel andere bureaux via welke je kunt werken, en wel prima betalen! Net zoals zzp'ers verschillende tarieven hanteren, doen bemiddelingsbureaux dat ook. En sommigen willen voor een dubbeltje 1ste rang zitten. Via de SVB zijn de tarieven die uitbetaald worden voor PGB zichtbaar.
Ik weet niet of het bureau waarvoor je werkt, van jou administratiekosten/ bemiddelingskosten vraagt....? Er zijn bureaux die dat doen, ook die dat niet doen.
Sterkte ermee,en met vriendelijke groeten

Geplaatst: zaterdag 21 Mei 2016 12:21

Hoi Mirjam,
Je tarieven zijn zeer coulant! Ik zou denken op den duur: als dat bureau je niet voor dat geld wilt hebben, dan niet: er zijn een heleboel andere bureaux via welke je kunt werken, en wel prima betalen! Net zoals zzp'ers verschillende tarieven hanteren, doen bemiddelingsbureaux dat ook. En sommigen willen voor een dubbeltje 1ste rang zitten. Via de SVB zijn de tarieven die uitbetaald worden voor PGB zichtbaar.
Ik weet niet of het bureau waarvoor je werkt, van jou administratiekosten/ bemiddelingskosten vraagt....? Er zijn bureaux die dat doen, ook die dat niet doen.
Sterkte ermee,en met vriendelijke groeten

ik wil even reageren over de vraag hoe hoog het uurloon pgb is! Dat is per 1 Januari wettelijk vastgesteldop maximaal 34,08 Euro per uur meer mag niet uitbetaald worden door zorgverzekeraar!
Lunet Geplaatst: maandag 27 Juni 2016 18:28

Een jaar geleden kwam ik in loondienst op een 0 uren basis voor de PTZ. Ik verdiende hier ruim 20 euro per uur. ( hield ik over). Na drie maanden hoorde ik dat ik zzper moest worden omdat iemand in loondienst geen 12-24-48 uurs diensten mag draaien, wettelijk gezien. Eigenlijk zag ik dit allemaal niet zitten, maar ik werd niet meer gevraagd.
In november ben ik uiteindelijk overstag gegaan, maar had enorme moeite om de VAR-wuo te krijgen. Die heb ik nu een week in bezit.
Voor de 24 uurs zorg krijg je nu 400 euro, waar ik dus eerst in loondienst was. Bij een ander bureau maar 300 euro.
Als je deze bedragen gaat delen door 24 uur en de helft opzij legt voor de belastingsdienst, hou je 6-8 euro over per uur. Ik vind dit wel heel erg weinig voor zulk verantwoordelijk werk.
Ik leg de bemiddelingsbureaus nu maar naast mij neer en ik ben aan het proberen om via Mijn Keurmerk zorg te gaan leveren bij particulieren via een zorgkantoor. Ik hoop dit nog rond te krijgen voor 31 januari.
Ook ben ik bezig om in contact te komen bij meerdere verpleegkundigen/verzorgenden, om mij aan te sluiten, of om samen iets op te starten, zodat je de zorg met elkaar kan doen.
Misschien is dit ook een optie voor jou?
Waar woon jij?

Heel veel succes.

Groeten Berna



Hallo!

Interessant om allemaal te lezen. Ik ben aan het kijken wat ik wil doen met mijn leven :P
Over 2 maanden ben ik gediplomeerd verpleegkundige - ben later gaan studeren, heb 4 kinderen en wil proberen dat allemaal te combineren als alleenstaande moeder.
En dit klinkt goed: samen met anderen zorgverlenen op een manier die bij jou past.
Ik wil wel in contact komen met verpleegkundigen en verzorgenden die hierin ook ge�nteresseerd zijn. Ik woon in Groningen.

Groetjes,

Mirjam

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.