1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Wat kan ik vragen voor werken als slaapwacht?

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 27 September 2006 11:36
Ik kan gaan werken als slaapwacht.Ongeveer 20 tot 25 uur per maand.
Wat kan ik hiervoor vragen?
Het is de bedoeling om ong. 2 x per nacht zorg te bieden van ong. 10 min. maar dat kan natuurlijk verschillen. Het zijn blokken van 4 nachten achter elkaar.
De tijden zijn van 23.00 tot 7.00 uur..De zorgvrager zal mij in loondienst nemen.
Ik heb ook nog een andere baan hiernaast in vaste dienst.
Heeft iemand enig idee ?
Diana Geplaatst: vrijdag 06 Oktober 2006 20:01
Hoi,

Via een bemiddelingsburo verdien ik 11,- van 23.00 tot 07.00. In de weekenden 12,00

Groet, Diana
Roel Geplaatst: maandag 09 Oktober 2006 14:05
Zoals je hierboven kon lezen komt braamhaar in LOONDIENST. Dan is 11 euro wel erg weinig niet? Ik weet niet wat voor nachten het zijn, en wat het beroep van Braamhaar is, maar 11 euro bruto is wel erg weinig
Geplaatst: dinsdag 17 Oktober 2006 16:45
Hoi Roel,
Ik heb zo hier en daar rond gevraagd.
De antwoorden lopen nogal uiteen.
Per nacht van 23.00 - 7.00 uur krijg ik dan 4 uur uitbetaald.
Is 14.50 euro bruto per uur redelijk?

Groeten Rita Braamhaar
Roel Geplaatst: vrijdag 20 Oktober 2006 16:41
14,50?? meer het dubbele!!! of meer zelfs, 30-40 is een redelijk gangbaar tarief als je daar als ZZPer aan de gang gaat, als verpleegkundige in llondienst denk ik meer aan 19 euro, inclusief ort dan
Geplaatst: vrijdag 20 Oktober 2006 18:11
s,nachts werken levert meer op dan slaapdiensten. als slaapdienst krijg je volgens de cao een paar uren uitbetaald (voor bv, 8 uur krijg je 3 uitbetaald) en een vergoeding van 25 euro per nacht. daarnaast als je s,nachts aan het werk moet, wordt dit in half uren verrekend.
maar je moet als zelfstandige er ook van kunnen leven.. en je auto en verzekering etc betalen... het is meer dan die paar uren dat je weg bent! 14.450 zou kunnen.. voor slaapdiensten denk ik is 40 euro weer veel.
maar je moet wel een derde minstens vragen dan wat de cao bruto voorschrijft. (ik als baas heb boven de bruto salarissen ook nog onkosten! wat allemaal doorberekend moet worden bij de klant. logisch!
Geplaatst: dinsdag 24 Oktober 2006 11:24
Volgens mij klopt het wat Roel aangeeft. Als je 40,00 euro teveel vindt kun je minder doen omdat je toch slaapt. Maar aan de andere kant krijg je van de 8 uur er maar 4 uitbetaald! Let er wel op dat als je er vaker dan 4 keer uit moet of als je langer dan een uur bezig bent je slaaptdienst in een nachtdienst veranderd. Het gezin zal je dan 8 uur uitmoeten betalen.
Nanda
Geplaatst: dinsdag 24 Oktober 2006 15:46
Tja, het hangt er maar net vanaf wat je afspreekt.

Het is waar dat je, als je onder een CAO valt, maar de helft van de uren uitbetaald krijgt. Maar, als je er te veel of te lang uit moet, dan krijg je de gehele nacht uitbetaald inclusief ORT.

Dit is een goede bescherming van werknemers in de zorg. Maar of je als zelfstandig ondernemer een dergelijke constructie af wilt spreken? Het is voor ieder het eenvoudigst denk ik, als je één tarief afspreekt die als standaart geldt.

Ik zelf zou denk ik opteren voor het dagtarief tegen volledige uren. Ik zou dat een redelijke compensatie vinden voor het 'geleden ongerief'. Acht uur slaapwacht is niet het zelfde als acht uur werk, maar ook zeker niet het zelfde als acht uur in je eigen bed geslapen hebben.

Ik weet niet. Ik zou na zo'n dienst niet zo fris die tweeling met ADHD en de verstandelijk beperkte moeder te woord kunnen staan.
Roel Geplaatst: donderdag 09 November 2006 11:53
Als j4 het dagtarief gaat berekenen, kom je dus uit op zeg maar 8x30euro=240 euro per nacht. Dat lijkt mij vrij veel voor een slaapdienst. Spreek dan af dat je 4 uur uitbetaald krijgt a 35 euro per uur, en alles wat je meer bezig bent dan deze 4 uur ook uitbetaald krijgt. Dan is het minimumbedrag wat je rekent dus 4x35=140 euro per nacht bruto. stel je doet dit 4nachten per week, dan heb je dus een brutoinkomen van omgerekend 2287 euro per maand, er vanuitgaande dat je 3 weken op vakantie gaat. Netto hou je dus net 1100 euro per maand over, geen vetpot lijkt me

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.