1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb adviseur

Auteur Bericht
Kristel Geplaatst: dinsdag 04 December 2007 20:13
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik wil heel graag me verdiepen in het PGB om uiteindelijk PGB adviseur te worden. Ik heb echter geen idee hoe iemand ´pgb adviseur´word?

Op het forum zag ik dat een pgb adviseur heeft gereageerd, misschien dat degene me verder kan helpen. Ik zou eventueel ook bij iemand in dienst willen om het vak te leren en vervolgens ook voor degene te werken. Mijn vooropleiding is sociaal pedagogische hulpverlening, maar altijd erg geinteresseerd geweest in wetgevingen en alles wat daarbij komt kijken.

Ik hoop echt dat iemand me verder kan helpen.
Bedankt alvast!
M.C.T Geplaatst: woensdag 05 December 2007 11:55
Wellicht kun je beginnen met de site van het CIZ geheel door te nemen.
Daarna de voorschriften waaraan de zorgkantoren zich moeten houden.
Een probleem voor een PGB adviseur zal zijn, dat iemand een PGB moet hebben voordat de adviseur daaruit betaald kan worden.
Op dat moment is het moeilijkste werk al gedaan.
Geplaatst: donderdag 06 December 2007 20:39
hoi,

neem eens contact op met de mensen van vcare. www.vcare.nl
zij willen naar ik heb vernomen uitbreiden dus wie weet kun je via hen aan het werk als pgb zorgconsulent.

groetjes Sara
Niesje Geplaatst: maandag 10 December 2007 17:13
Hallo Kristel
Ik heb zelf een cursus pgbadviseur gedaan via de NBPA, dat is een branchevereniging. Je kunt op hun site contact zoeken en vragen wanneer ze weer een cursus geven. Verder is het gewoon een kwestie van DOEN, je kunt heel veel informatie van internet halen.
Veel succes!
Sonnet
Gast Geplaatst: vrijdag 06 Maart 2009 15:43
Hallo,

Zelf overweeg ik ook om deze cursus te gaan volgen. Graag zou ik willen weten hoe je deze cursus hebt ervaren?

Met vriendelijke groet,

Monique Dolstra

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.