1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

jezelf inhuren met PGB

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 06 September 2007 11:28
ik zit er over te denken om mezelf uit te laten betalen. ik werk aan huis, maar zorg altijd dat ik tussen de middag en na schooltijd niet aan het werk ben. maar ik wil nu minder gaan werken, om meer tijd aan mijn zoontje te kunnen besteden, en mijn dochter natuurlijk, want die schiet er altijd bij in helaas.
kan ik dit zomaar doen, dus gewoon zo'n formulier invullen. of moet ik dit eerst melden bij de instantie die het PGB uitbetaald???
Geplaatst: donderdag 06 September 2007 20:36
als je pgb AANVRAAGT of ze komen voor HERINDICATIE, is hun terechte oordeel: wat is normaal voor een ouder of partner en niet als extra zorg af te schrijven! voor elke leeftijd kijken ze wat normaal is wat je als ouder bied. maar is de zorg ingewikkeld en je kunt ook met verslagen van deskundigen aantonen dat deze zorg het gemiddelde overstijgt dat ben je volledig vrij of je hier nu een proffesionele instantie, je buurvrouw of jezelf voor inhuurt! je hebt het budget gekregen met ruimte om het te verdelen zoals jij denkt dat verantwoordt is. het ene uur zorg kan duurder zijn dan het andere, afhankelijk van je idee er over en de prijs die de zorgaanbieder vraagt. kom je prima uit, met de hulp die je van anderen krijgt (dat bied je echt ontlasting!) dan kun je wat er over is aan jezelf overmaken als gemaakte uren.
Geplaatst: donderdag 06 September 2007 20:52
hoe bedoel je dat laatste?
we hebben nu bijna een jaar PGB, herindicatie tot juni 2008 gekregen.
ik houd over ja, dus je bedoelt dat ik dat gewoon als gemaatke uren aan mezelf kan overmaken????? doen ze daar niet moeilijk over????
Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 08:17
het pgb geld is slechts 75% van wat de awbz erkende bedrijven met de indicatie konden verdienen. het is dus al een besparende maatregel. het geld is op jou kind zijn zorg berekend: zoveel uur voor 1 jaar. dus het moet op! als de indicatie klopt moet je er voor zorgen dat er op 31 december niets meer op staat! en hen je van anderen voldoende zorg gekregen voor je eigen ontlasting en leuke dingen met je kind gedaan dan moet je de rest overmaken in maandelijkse termijnen aan jezelf.
waarom zou je buurvrouw of die onbekende persoon beter zijn dan jou?
(verwijderd) Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 13:39
Beste Freule,

Ik wil je e.v.t. graag behulpzaam zijn.

Met vriendelijke groet,

Gerard Meurs Zorgadvies/bemiddeling en thuisbegeleiding PGB
[email protected]
Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 13:49
sharedan, overmaken in maandelijkse termijnen? kan dat met terugwerkende kracht? ik bedoel, ik houd denk ik behoorlijk wat over. maar heb al verantwoording afgelegd voor het eerste half jaar. dus dan zou ik voor het 2e half jaar mezelf maandelijks kunnen uitbetalen? dat word zonder meer goedgekeurd?
ik hoor namelijk van anderen dat daar behoorlijk moeilijk over gedaan kan worden als je jezefl uitbetaald.
Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 14:18
Ik betaal mijzelf gewoon uit, conform mijn vroegere werk. Ik heb mijn baan op moeten zeggen en kan dat prima aantonen. Als jij aantoont dat je minder gaat werken kun je het verschil prima aanvullen uit PGB, rekening houdend met minder pensioen, vakantiegeld/dagen etc.
Geplaatst: vrijdag 07 September 2007 19:58
het is nu september, je had vanaf januari tot aan december elke maand 200 euro kunnen verdienen (totaal 2400 euro) je kan ook van september tot en met december 600 euro in de maand verdienen (totaal 2400)
en volgend jaar smeer je het geld wat meer uit. werk met 1 bedrag (20 euro of 30 euro) en dan werk je volgend jaar op uurbasis: met 20 euro 10 uren per maand en nu werk je 30 uren per maand.
M.C.T Geplaatst: maandag 15 Oktober 2007 10:40
Freule:

Zie de PGB beschikking, waarin staat, dat je binnen 6 weken na afloop van de maand moet declareren. Anders is er geen loon verschuldigd.( En wordt de uitgave niet meer als terecht beschouwd). Dat moet je met je zorgverlener afspreken.
Aan het eind van het jaar alsnog over meer dan twee maanden declareren kan dus niet.
Uit de PGB regeling kun je afleiden, dat alles wat je meer afspreekt dan in de voorgedrukte standaardcontracten staat evenmin subsidiabel is.
Aangezien je je spullen 7 jaar moet bewaren kan dit lang, nadat je denkt het jaar afgesloten te hebben nog voor verrassingen zorgen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.