1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

algemene vraag

Auteur Bericht
Sjoerd Geplaatst: dinsdag 28 Juli 2015 14:16
Aangepast
M.C.T Geplaatst: woensdag 29 Juli 2015 16:14
Pgb is voor mensen, die regie kunnen voeren. Aanvragen van een PGB moeten ze zelf kunnen. Afspraken worden in een contract vastgelegd. Betaling vindt via de SVB plaats in opdracht van de PGBhouder.
Kijk eens op de site van de SVB en Per Saldo om je in de ins en outs van een PGB te verdiepen. Gezien je hulpaanbod krijg je meestal met een gemeente te maken.
Het kan per gemeente verschillend zijn.
Overigens vind ik je vraag erg slordig gesteld; lange halen en snel thuis.
Tanja Geplaatst: vrijdag 31 Juli 2015 08:21
In deze roerige tijd in PGB land zou ik niet zomaar beginnen lees Eerste client...geen ervaring en geen idee waar je aan begint...met werken voor iemand die, schijnbaar, nog geen PGB heeft. Het is een rommeltje bij de SVB en bij de gemeentes, dus lees je eerst in...inderdaad bij PerSaldo en de site van SVB is genoeg te vinden. Er is veel veranderd en er gaat nog het een en ander veranderen, want zo als het nu gaat werkt het niet....Dus denk goed na voordat je eraan begint...
Je bent onduidelijk in je vraagstelling....
De persoon moet zelf PGB aanvragen....of het moet een minderjarig kind zijn, dan moeten de ouders dat doen....Bij de gemeente....die kijken dan of PGB wel geschikt is. Zo makkelijk als jij je vraag hier steld is het niet!
Succes met je beslissing....

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.