1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Nieuwe regels

Auteur Bericht
Laura Geplaatst: woensdag 21 Januari 2015 13:42
Ik doe al sinds 2009 de begeleiding van een inmiddels jongere via een Opting In contract. Ik heb alleen deze opdrachtgever, verder heb ik een vaste baan. Ik ben verpleegkundige. Nu heeft het SVB mijn uurloon verlaagd naar €20,- per uur maximaal. De Gemeente geeft aan, dat ik als professionele hulpverlener ingeschreven moet staan bij de Kamer van Koophandel en dan maximaal €34,- kan krijgen, maar dat kan niet, want om mij bij de KvK in te schrijven moet ik minimaal 3 opdrachtgevers hebben. Een soort Kip en EI probleem. Fijn ook voor mijn opdrachtgever, dat ze de ene dag te horen krijgt, dat er dit jaar niks veranderd. en echt waar de volgende dag de brief van de SVB ontvangt, dat het uurloon drastisch verlaagd wordt.
Judith Geplaatst: donderdag 22 Januari 2015 07:52
Als je Big Geregistreerd staat val je niet onder deze regeling volgens mij! Ook als je geen zzp-er bent. Succes!
M.C.T Geplaatst: donderdag 22 Januari 2015 11:38
Begeleiding is geen verpleegkundige hulp. Wellicht zit hem daar de kneep.
Geplaatst: donderdag 22 Januari 2015 12:17
Misschien is GGZ-verpleging wel = begeleiding ?
Laura Geplaatst: donderdag 22 Januari 2015 12:25
Dat begeleiding ook geen verpleegkundige zorg kan zijn, dat snap ik. Maar daar gaat het ze helemaal niet om. Ze zeggen niet, dat ik maar €20,- krijg om deze reden, maar alleen maar omdat ik niet sta ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. Wel een hele vreemde manier om je professionaliteit te beoordelen.: "...... is mijn advies aan u om met uw zorgverleners te onderzoeken of ze zich kunnen inschrijven bij de kamer van koophandel. Vanaf volgend jaar is namelijk het uurtarief van 20 euro van toepassing als ze zich niet als ZZP-er of freelancer ingeschreven hebben. Als u dan een hoger uurtarief afspreekt dan zult u het verschil zelf moeten betalen."