1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

hulphond

Auteur Bericht
Suzanne Geplaatst: donderdag 21 Juni 2012 13:23
wie kan mij vertellen ofen hoe ik voor een hulphond in aanmerking kom.
ik heb beperkingen ,ga soms met de rolstoel,kan geen boodschappen tillen en durf eigenlijk niet echt alleen een blokje om (kan niet ver lopen),heb ook moeite met kleding aandoen en bukken enz. wat is de procedure en wat zijn de kosten?
(ik leef van de bijstand dus daar kan ik geen eigen hond die ik iets kan leren van aanschaffen)
Star Counseling Geplaatst: donderdag 21 Juni 2012 20:58
Kijk eens op: www.hulphond.nl
via die organisatie heb ik mijn hulphond gekregen.
Marcel Geplaatst: vrijdag 22 Juni 2012 12:49
Vroeger was het zo dat de school uitmaakte of in aanmerking komt voor een hond. In sommige gevallen is dit mogelijk maar dat betekend dat de stichting de hond moet betalen.

Je moet bij je ziekte kosten verzekeraar een verzoek indienen deze zal je naar een onderzoek bekijken of je voor een hulphond in aanmerking komt. Dan komt er iemand van de hondenschool waar je keuze op hebt laten vallen langs en kijken om je wel geschikt bent voor een hond.

In het algemeen is de medische behandelaar die de brief schrijft dat je een hond mag krijgen voor blinden en slechtziende is het Visio die dit doet.

Als je een goedkeuring krijgt van de ziektekosten verzekering mag je de hond aanvragen. Een hond kost 47000 euro aan opleiding en bijscholingstrainingen.
Bij een medische goedkeuring van de school bedraagt de wachttijd 2 jaar en de hond blijft eigendom van de school tot zijn 10 de levensjaar pas als de hond met pensioen gaat mag je eigenaar worden mits de school daarmee akkoord gaat.

Ja ik zelf heb ook een hond gehad, maar een hulp hond vraagt ook een hoop van je zelf discipline, het leren denken als een hond en communiceren met je hond als een hond. Ja betekend voor een hond altijd ja, en je omgeving moet daar ook mee om kunnen gaan.

Veel succes met je aanvraag.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.