1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ziekenhuis opname van PBG houder.

Auteur Bericht
Geplaatst: maandag 27 Juni 2011 21:18
Mijn PGB houder is met een collum# opgenomen in het ziekenhuis en de verwachting na ziekenhuis ontslag is een revalidatie in het verpleeghuis van ongeveer 6 maanden. Ik ben in loondienst voor 8 uur verspreid over drie dagen, hoe zal dit nu met mijn salris verder gaan?
Alvast bedankt!
M.C.T Geplaatst: maandag 27 Juni 2011 22:47
Het PGB wordt na twee maandenziekenhuisopname opgeschort.
Een verpleeghuis is ook een AWBZ-verstrekking in de vorm van ZIN; dat gaat niet samen met een PGB
Ad Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2011 16:35
Ik heb als budgethouder vorig jaar een operatie gehad en een week in het ziekenhuis gelegen. Daarna, omdat ik alleenstaand ben en mijn voet niet mocht belsten gedurende drie weken, ben ik na ontslag uit het ziekenhuis opgenomen geweest in een revalidatie instelling. Het zorgkantoor hield toen het gehele budget over de tijd in het ziekenhuis en de revalidatietijd daarna in.....
Reden: U heeft geen zorg nodig gehad thuis, dus het PGb is/wordt daarop herberekend. Mijn betalingen aan mijn zorgverleensters ging echter wel door want ik heb een arbeidscontract met een van hen. Daar had het zorgkantoor geen boodschap aan. Heb ter zake nog geinforrmeerd bij het juridisch loket, maar ook daar zeiden ze dat dit door het zorgkantoor toegestaan was.
Dus v.w.b. het salaris bij een arbeidsovereenkomst (méér dan vier dagen) dan is er een financieel probleem voor de budgethouder...
In het geval als hierboven behoeft de budgethouder dus de zorgverleenster NIET door te betalen want er behoeft geen zorg worden geleverd door de zorgverleenster.... Dus de zorgverleenster heeft een inkomensprobleem.
Oh ja, na enige tijd ontving ik ook nog een "eigen bijdrage" te betalen aan het CAK voor de revalidatietijd (3 weken) van E 279.= !!!
Je kunt als gehandicapte maar beter niet ziek worden en/of naar het ziekenhuis moeten voor opname en verpleging/revalidatie...
Gaat de budgethouder alsmede de zorgverleners geld en inkomen kosten..... :?
En als klap op de vuurpijk betekend de bovenstaande situatie dat het PGB NA TWEE MAANDEN opname VERVALT en daarna, na revalidatie, een geheel nieuwe zal moeten worden aangevraagd.....!!!!

Link: http://www.pgb.nl/persaldo/nieuws-over-het-pgb/nieuws/archief/september-2010/minder-mensen-komen-terecht-op-wachtlijst-pgb/?waxtrapp=eqskigDsHcwOhcPjBCWdBEaswWrrwWL&swords=opname
Gast Geplaatst: dinsdag 28 Juni 2011 19:29
Ligt er ook een beetje aan hoelang je opgenomen bent. In jou geval zal je geen inkomen meer hebben.

Toen ik, als zorgvrager, in het ziekenhuis was opgenomen voor 3 weken, zijn mijn zorgverleners mij gewoon in het ziekenhuis komen verzorgen. Ook de begeleiding ging gewoon door. Dit werd zelfs goedgekeurd door het zorgkantoor!

Maar als je als zorgvrager meer dan 8 weken in het ziekenhuis ligt, hebben zorgvrager en zorgverlener een probleem.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.