1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Blog » artikel

10 tips voor die droombaan, deel 1

0 Reacties

groene vinkJe bent werkzaam in de zorg, je hebt meer dan genoeg ervaring en je weet dat je het aankan. Kortom, je bent helemaal klaar voor die nieuwe baan. Vol verwachting plaats je je advertentie op de Nationale Hulpgids en je gaat op zoek naar vacatures. Er zijn veel hulpvragen op de Nationale Hulpgids, maar ook veel hulpaanbieders. Dus hoe zorg je nou dat je eruit springt tussen alle reacties? Graag delen we 10 tips met jullie voor een geslaagd profiel, een goede sollicitatie mail en de kans op die droombaan.

Deze week de eerste 5, volgende week het vervolg.

1. Wees er op tijd bij.

Wist je dat je als Pro, direct op een nieuwe vacature kunt reageren, waar niet Pro-leden 2 dagen moeten wachten voordat ze die sollicitatie eruit kunnen sturen. Tegen die tijd heb jij de baan al binnen. En met ons geoptimaliseerde matchingssysteem krijg je nu nog sneller de geschikte vacatures in je mail. (Je kunt trouwens meteen Pro lid worden!)

2. Wees vasthoudend.

In je verzonden berichten kun je precies zien welke berichten je hebt verstuurd. Wees niet bang om een follow up te sturen een paar dagen later. Laat hierin nogmaals zien waarom jij de meest geschikte persoon bent en vraag om een reactie als ze iemand anders hebben aangenomen. Misschien hebben ze heel veel berichten ontvangen en zo kom jij weer bovenaan in de inbox terecht. En dat is geen slechte plek.

3. Krijg aanbevelingen.

Een mooie advertentietekst en veel ervaring doet wonderen, maar een aanbeveling met daarin jouw competenties beschreven door iemand anders geeft je meteen een sprong voorwaarts. En dit mag ook een oud-collega zijn die vol lof is. We bekijken allemaal de ervaringen van reizigers bij het boeken van een hotel/ restaurant/ product en juist in de zorg is het zo fijn om ervaringen te lezen van mensen waar je eerder geholpen hebt of mee hebt samengewerkt.

4. Wees specifiek.

Binnen je advertentie op de Nationale Hulpgids kun je precies aanvinken wat je kan, wanneer je dat kan en wat je andere ervaringen zijn. Vaak zien we nog dat mensen veel aanvinken, omdat ze naast die begeleiding, ook heus wel wat huishoudelijke taken willen doen. Dit betekent wel dat hulpvragers op zoek naar een huishoudelijke hulp, jou ook tegenkomen in de zoekresultaten. Wil je dit niet, geef dit dan goed aan in je advertentietekst. Dat voorkomt teleurstellingen.

5. Wees flexibel.

Daarnaast blijkt vaak dat men in de dagen dat men hulp aanbiedt of de reisafstand best flexibel kan zijn. 11 kilometer reisafstand is acceptabel als je max. 10 km is en de dinsdagmiddag kan best geruild worden met een woensdagmiddag als de baan echt te gek is. Kortom, wees specifiek in de zaken die vaststaan en flexibel in de zaken die dat niet zijn.

Benieuwd naar de volgende 5 tips? Houdt de nieuwsbrief dan in de gaten.

 

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.